کد خبر: 999895
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
معاون اولیه قوه قضائیه در اراک عنوان نمود
معاون اولیه قوه قضائیه گفت :مبارزه با فساد لازمه پویایی اقتصادی و جهش تولید است و این مبارزه بهصورت مستمر و جدی و به‌گونه‌ای که منجر به تعطیلی واحدهای اقتصادی و صنعتی نشود، دنبال خواهد شد.

معاون اولیه قوه قضائیه گفت :مبارزه با فساد لازمه پویایی اقتصادی و جهش تولید است و این مبارزه بهصورت مستمر و جدی و به‌گونه‌ای که منجر به تعطیلی واحدهای اقتصادی و صنعتی نشود، دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اولیه قوه قضائیه در آیین تکریم رئیس کل دادگستری استان مرکزی در اراک، افزود: نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید»بر اساس انجام مطالعات و مشورت‌ها بوده و این تلاش برای تحقق این شعار مهمترین ساز و کار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

معاون اولیه قوه قضائیه گفت: در شرایط جنگ اقتصادی کشور  نیازمند قوانین و مقررات کارا و موثر است و همه توان و ظرفیت‌ها باید همراستا و همسو باشند تا بتوانند وضعیت کنونی را مدیریت کرد و امور را در موقعیت کنونی به پیش برد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای از تمدید مرخصی برخی زندان خبرداد و ادامه داد: با مشاهده اولین موارد از ابتلا به کووید ۱۹، قوه قضائیه با هدف سلامت زندانیان تلاش‌های بسیاری داشته و ضمن آماده کردن ملزومات و تجهیزات بهداشتی برای مددجویان ندامتگاه‌ها همه توان را به‌کار گرفته تا زندانیانی که حضور آنان در جامعه ضرری ندارد، بتوانند از مرخصی استفاده کنند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: بر این اساس شمار زیادی از زندانیان مالی، امنیتی و غیرمالی به مرخصی فرستاده شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: پیش از پایان فروردین ماه دستورالعملی با حضور ریاست قوه قضائیه وجمعی از مسئولان مربوطه تهیه شد که بر اساس آن مرخصی برخی زندانیان تمدید و افرادی که مشمول عفو می‌شدند توانستند آزاد شوند اما مددجویانی که از شرایط لازم برای تمدید مرخصی برخوردار نبودند به زندان باز گردندانده شدند.

وی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا در گستره جهانی موقعیتی را رقم زده که پیش از این تجربه نشده بود و دنیا با این بیماری موقعیت متفاوت و تحول جدیدی را می‌گذراند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: قدرت‌هایی که به نیروی نظامی، فناوری و بنیه انسانی و مالی خود می‌نازیدند در برابر کرونا ناتوان و درمانده شده ‌اند و به نقطه‌ای رسیده‌اند که حتی در تامین تجهیزات مورد نیاز بخش درمان و مردم مشکلات حاد دارند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان توانسته با تکیه بر توان مردمی بسیاری از چالش‌ها را در مقابله با کووید ۱۹ به بهترین شکل مدیریت کندواکنون با کوشش ایثارگرانه کادر درمان و تلاش مسئولان و مردم ۲حدود دو سوم مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند و جمهوری اسلامی ایران در زمره برترین‌ها در مقابله و پیشگیری در برابر این بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به سمتی حرکت می‌رود که نه تنها در تولید تجهیزات و ملزومات بهداشتی خودکفا شده بلکه زمینه صادرات این اقلام نیز برای کشور فراهم شده‌ که این مهم حاصل همدلی، اتحاد و توکل به خداوند  است.

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: شیوع ویروس کرونا در جهان موجب شد قدرت‌های  پوشالی هویدا شوند و این دستاوردی مهم است.

وی با یادآوری تعطیلی برخی واحدهای اقتصادی و صنعتی کشور و استان مرکزی در جریان شیوع ویروس کرونا، افزود: تعطیلی این بنگاه‌های اقتصادی مشکلات به همراه داشته است و باید با برنامه‌های هوشمندانه و موثر ضمن کمک به مردم برای مسائل پسا کرونا نیز تدبیر شود.

معاون اول قوه قضائیه با یادآوری وجود ۵۰۰ پرونده خلاف شرع بیّن(ارایه حکم بر خلاف شرع بین) در مدت پنج سال گذشته در استان مرکزی، افزود: می‌طلبد که با انجام مطالعه آسیب شناسی از بروز مجدد این مشکلات جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کاهش ورودی‌ پرونده ها به نظام قضایی از برنامه‌های اولویت‌دار است.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در این مراسم رئیس دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: هر مدیریت جدید همراه با تغییر بوده و مدیران برای ایجاد تغییر و تحول جابجا می‌شوند و نظر ما نیز صرفا تغییر در نیروی انسانی نبوده و تحول در نگرش و باور مورد توجه است.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی بیان کرد: مردم جمهوری اسلامی ایران با نگاه تحولی که مدیریت ارشد دستگاه قضا بکار گرفت بسیار امیدوار شدند و سطح رضایتمندی و اعتماد عمومی افزایش پیدا کرد و این نگاه تحولی باید به مدیران پایین‌تر نیز سرایت کند.

وی با اشاره به ورود سالیانه 16 میلیون پرونده به قوه قضاییه گفت: کاهش ورودی‌ پرونده ها به نظام قضایی از برنامه‌های اولویت‌دار است چراکه این میزان پرونده ورودی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. کاهش ورودی پرونده‌ها کم شدن اعمال ماده ۴۷۷ و کاهش زندانی در زندان‌ها را به همراه دارد.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به آزادی و مرخصی زندانیان به ‌دلیل بیماری کرونا گفت: این مهم اقدامی ارزشمند بود و آزادی زندانیان در ایران زمانی انجام شد که مددجویان ندامتگاه‌ها در سایر کشورها فراموش شده بودند.

وی ادامه داد: از جمله برنامه های دادگستری استان مرکزی استفاده از دادرسی بهینه، منظم سازی امور دادگستری، کاهش شمار پرونده‌های معوق، استفاده از ظرفیت شورای تامین و قضایی استان برای کاهش مشکلات است.

در این آیین که با حضور معاون اول قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از  مسئولان استان مرکزی برگزار شد حجت الاسلام «قاسم عبدالهی» به عنوان رئی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی معارفه و حجت الاسلام «عبدالمهدی موسوی» نیز به عنوان رئیس کل دادگستری استان مرکزی تعیین شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار