کد خبر: 999856
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
هزینه ۱.۱ میلیارد تومانی موقوفات کردستان برای مقابله با کرونا
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان تاکنون یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات و سایر منابع این اداره کل برای مقابله با ویروس کرونا هزینه شده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج، اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان کردستان بیش از 12 هزار سبد غذایی و سبد مواد ضدعفونی بین اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر از شیوع ویروس کرونا را در این مدت در سطح استان توزیع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار و 500 بسته از این تعداد شامل مواد غذایی شامل برنج، روغن، قند، چای، رب، ماکارونی بوده که ارزش ریالی هر بسته 300 هزار تومان بوده است.

توزیع 1000کیلوگرم گوشت گرم در بین نیازمندان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با بیان اینکه در کنار این بسته‌های غذایی 7 هزار و 300 بسته مواد شوینده نیز به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس در مناطق حاشیه و محروم استان توزیع شده است، گفت: در نیمه ماه شعبان یک‌هزار کیلو گوشت گرم نیز در بین افراد نیازمند که غالبا دست‌فروشان، ساکنان مناطق حاشیه شهر و افراد نیازمند مبتلا به کرونا ویروس بوده توزیع شد.

کاروند خاطرنشان کرد: ضدعفونی اماکن و خودروهای شخصی و در اوایل شیوع این ویروس مواد ضدعفونی تهیه و در بین هیئت امنا توزیع شد و تا الان بیش از یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان در بحث مقابله با ویروس کرونا هزینه شده است.

وی در ادامه به برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ماه رمضان هم گریزی زد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه استان در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی را همچون سال‌های قبل در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان  تصریح کرد: دو برنامه مهم را در این ایام هدف‌گذاری کرده‌ایم که برگزاری رزمایش همدلی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.

کاروند افزود: سعی خواهیم کرد در رزمایش همدلی تمام منابع مالی که از نظر شرعی و قانونی امکان هزینه کرد در بحث تهیه سبد کالا و کمک حمایتی برای محرومین باشد از منابع مالی مجاز شرعی اوقاف استان استفاده و نیت واقفین خیر اندیش را در ماه مبارک رمضان عملیاتی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برنامه‌ریزی برای تهیه و توزیع یک‌هزار سبد کالا در بین نیازمندان در قالب رزمایش همدلی در سطح استان خبر داد و گفت: این سبد کالا شامل برنج، روغن، گوشت مرغ، خرما و غیره هر سبد به ارزش ریالی 300 هزار تومان خواهد بود.

برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه کردستان

وی تصریح کرد: طرح ضیافت الهی از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف است که با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره ابتلا به این بیماری امکان هر نوع تجمعی را در اماکن متبرکه و مساجد از ما گرفته استفاده از ظرفیت صدا و سیما بحث تفسیر یک آیه قرآن را به صورت روزانه تا پایان ماه رمضان در بقا متبرکه خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: این برنامه بدون حضور مخاطب در بقای متبرکه اجرا و از طریق شبکه استانی برای مخاطبین پخش می‌شود.

کاروند خاطرنشان کرد: اجرای ختم قرآن مجازی از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف استان است که تمهیدات آن به همت روابط عمومی و حوزه فرهنگی این اداره کل اندیشیده شده و همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان کلید خواهد خورد.

وی گفت: اجرای طرح هزار صلوات برای هر فرد، مسابقات کتاب‌خوانی قرآنی ویژه کارکنان و خانواده آنها از دیگر برنامه‌های اداره کل در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

انتهای پیام/82/2330

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کیوان نصرتی
|
United States
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
0
من یک جوان متاهل سنندجی هستم که بخاطر شغلم که دستفروش مواد غذایی در نایسر هستم از اول اسفند بیکار شدم و با وجود اینکه مستاجرهستم از نظر معیشتی حسابی در تنگنا هستم و آدم آبروداری هستم از ادارهاوقاف عاجزانه تقاضامندم که در طرح همدلی من و خانواده ام را در نظر بگیرید چون واقعا اوضاع واقعا خرابی داریم.پیشاپیش ممنونم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر