کد خبر: 999822
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
یک کارشناس لبنانی اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به علت ناتوانی در انجام دادن ترور سپهبد قاسم سلیمانی، دونالد ترامپ را به اجرای آن راضی کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش تلویزیون المیادین، انیس نقاش هماهنگ‌کننده شبکه مطالعات و پژوهش‌های راهبردی «امان» در مصاحبه با این شبکه گفت: ترور سردار سلیمانی به درخواست و تصمیم رژیم صهیونیستی صورت گرفت. «اسرائیل» به علت ناتوانی در انجام دادن این ترور، ترامپ را به انجام دادن آن راضی کرد. ترور علنی دارای اهداف سیاسی است و در مورد ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نیز چنین بود.

نقاش تأکید کرد: رژیم صهیونیستی بیشترین ترور‌ها را در حق ملت فلسطین مرتکب شده، ولی نتوانسته است مبارزه آن‌ها را متوقف کند. مکتب حزب‌الله ده‌ها نیرو مانند عماد مغنیه تربیت کرده است.

دولت ترامپ و به خصوص خود وی در چند دوره توجیه تراشی برای ترور سردار سلیمانی اولاً ادعای بی‌سند درباره اینکه سلیمانی قصد داشت، حملاتی را علیه امریکایی‌ها ترتیب دهد طرح کرده‌اند و در عین حال برای تعمیق این ادعا به داستان‌سازی قدیمی درباره اینکه سلیمانی مسئول کشته شدن تعداد زیادی از سربازان امریکا در طول حضور آن‌ها در عراق بود، پرداخته و به این طریق تلاش کرده‌اند افکار عمومی را اقناع کنند.

دولت جدید اسرائیل دولت جنگ است
ابواحمد فؤاد، معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به المیادین گفت: دولت ائتلافی اسرائیل دولت جنگ است. در سایه این شرایط باید توافقنامه اسلو لغو شود. برخی هنوز بر امکان استفاده از بخش‌هایی از معامله قرن حساب باز می‌کنند. 

مصطفی البرغوثی، دبیرکل جنبش طرح ملی فلسطین نیز گفت: توافق بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس درباره تشکیل دولت خطرناک‌ترین اتفاق ممکن بود چراکه مأموریت دولت ائتلافی اسرائیل اجرای معامله قرن و از بین بردن مسئله فلسطین است.

البرغوثی به المیادین گفت: حساب باز کردن برخی بر گانتس اشتباه است. او ثابت کرده که در سطح سیاسی شخصیت بسیار ضعیفی است. توافق درباره تشکیل دولت اسرائیل پیروزی برای نتانیاهو و راست‌گرایان افراطی اسرائیل است. با این تحول دیگر باید دستیابی به راهکار میانه با اسرائیل را کنار گذاشت.

محمد برکه، رئیس کمیته پیگیری گروه‌های عربی فلسطین در داخل گفت: گانتس و نتانیاهو اختلافی درباره الحاق کرانه باختری ندارند. نباید از دستاورد انتخاباتی فلسطینی‌ها در داخل در تشکیل دولت سرمایه‌گذاری شود. در پی توافق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر ائتلاف آبی - سفید بر سر تشکیل دولت وحدت فراگیر، رهبر ائتلاف آبی- سفید اعلام کرد، در ۱۸ماه نخست فعالیت این دولت متصدی پست وزارت جنگ خواهد بود.

بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی - سفید و رئیس کنست (پارلمان اسرائیل) در سخنرانی خود گفت که در ۱۸ ماه اول فعالیت دولت جدید پست وزارت جنگ را برعهده خواهد داشت و در ماه‌های پس از آن نفتالی بنت، رئیس حزب «راست‌گرای جدید» این پست را برعهده می‌گیرد. گانتس تصریح کرد که پس از پایان این دوره، سمت نخست‌وزیری را برعهده خواهد گرفت و برای همه شهروندان کار خواهد کرد. وی با بیان اینکه پذیرای تمامی انتقاد‌های مطرح شده به دلیل موافقتش با تشکیل دولت مشترک است، اذعان کرد، دولتی دیگر را ترجیح می‌داد، اما تصمیم گرفت با وجود شیوع کرونا منافع عموم را در اولویت قرار دهد.

گانتس افزود، بحران کرونا بزرگ‌ترین بحران بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی در تاریخ دولت تل‌آویو است که با بد‌ترین بحران سیاسی این دولت همزمان شده است.

گانتس و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دو شنبه توافقنامه تشکیل دولت وحدت فراگیر را پس از گذشت ۱۶ ماه از حضور دولت موقت به رهبری نتانیاهو و نیز برگزاری سه انتخابات پارلمانی امضا کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار