کد خبر: 999514
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در دیدار با فرماندارو جمعی از هنرمندان شهرستان سامان از برگزاری همایش ملی عمان سامانی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی استان و شهرستان سامان در سالجاری خبر داد.

به گزارش  جوان به نقل از روابط عمومی سپاه  از استان چهارمحال و بختیاری؛ ابراهیم شریفی روز یکشنبه در بررسی مراکز فرهنگی شهرستان سامان افزود: با برطرف شدن شیوع ویروس کرونا، این برنامه قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و تا آن زمان؛ مقدمات اجرای این همایش فراهم می‌شود.

وی، با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری سامان، تصریح کرد: این شهرستان ادیبان و فرهیختگانی شناخته شده‌ای دارد، که معرفی این ذخایر برنامه‌ریزی بلندمدتی را می‌طلبد.

شریفی، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان سامان را از دیگر اولویت‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: شکوفایی استعدادهای هنری نیازمند توسعه زیرساخت‌های فیزیکی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند تکمیل فرهنگسرای شهرستان سامان بدون ذکر زمان تکمیل این طرح، خاطر نشان کرد: محدودیت‌های اعتباری مانع تسریع در تکمیل این طرح شده است.

میرزا نورالله عمان سامانی ملقب به تاج‌الشعراء از شعرای بنام نیمه دوم سده سیزدهم و اوایل سده چهاردهم هجری اهل شهر سامان استان چهارمحال و بختیاری است که از آثار این شاعر نامی می‌توان به گنجینه‌الاسرار، معراج‌نامه، مخزن الدرر و دیوان شعر اشاره کرد.

مقام معظم رهبری در سفر به چهارمحال و بختیاری از این شاعر به نیکی یاد و بر ضرورت تبیین این شخصیت برای نسل جوان تاکید کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر