کد خبر: 999475
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران آمادگی مذاکره مجدد با امریکایی‌ها را ندارد، گفت: اگر امید دارند ایران در شرایط کنونی تن به مذاکره با آن‌ها بدهد، خیال باطلی است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، سیدعباس موسوی روز دو شنبه در نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات پمپئو مبنی بر اینکه رفتار‌های ایران در خلیج فارس مغایر قوانین بین‌المللی است و همچنین در خصوص حضور تحریک آمیز ارتش امریکا در خلیج فارس گفت: «حضور نیرو‌های بیگانه به ویژه امریکا را عامل تنش و بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه می‌دانیم. حضورشان نامشروع و غیرقانونی است و اینجا منطقه ماست.» موسوی ادامه داد: تا جایی که مطلع هستیم، نیرو‌های امریکایی مانع گشت‌زنی قانونی و عادی نیرو‌های ما در منطقه شده بودند و این باعث شد نیرو‌های گشتی ما هم واکنش نشان داده و هشدار‌های لازم را به آن‌ها بدهند. موسوی در ادامه این نشست خبری درباره تلاش مقامات امریکایی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به‌رغم اینکه مهرماه پایان می‌یابد و اینکه آیا طرف امریکایی این امکان را دارد که مجدداً تحریم‌های تسلیحاتی را علیه ایران تمدید کند، پاسخ داد خیر و اظهار داشت: این هم از عجایب روزگار و طنز جالب روزگار است که دولت قانون‌شکنی که از برجام خارج شده و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را که به آن رأی داده بود، نقض کرده همچنان پیگیر مفاد و موضوعات آن است و همچنان به نقض خود ادامه می‌دهد و دیگران را وادار می‌کند قطعنامه مشروع شورای امنیت را نقض کنند.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: دلیلی ندارد شورای امنیت به نقض مقررات قطعنامه ۲۲۳۱ تن دهد و این درخواست امریکا اقدام گزاف و خلافی است. امریکایی‌ها خیلی نباید نگران وضعیت ما در این زمینه باشند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایرانی‌ها به دنبال توافق با امریکا هستند نیز بیان کرد: ایشان مدت‌هاست که چنین ادعا‌هایی دارد و همه هم دروغ از آب درمی‌آید و اخیراً گفت نامه بسیار خوبی از رهبر کره‌شمالی دریافت کرده که مقامات کره‌شمالی تکذیب کردند. وی افزود: مثل اینکه ترامپ دنبال جلب نظر‌ها به سمت خودش است و طبیعتاً ایران بعد از خروج غیرقانونی و یکجانبه امریکا و بعد از فشار‌های اقتصادی و تروریسم اقتصادی که علیه ملت ما ایجاد کرده است این آمادگی را برای مذاکره مجدد با امریکایی‌ها ندارد. موسوی اضافه کرد: کارنامه امریکایی‌ها در نقض عهد و پیمان‌شکنی سیاه است و الان هم آن‌ها دنبال استفاده از این شرایط خاص کرونایی هستند و امید دارند جمهوری اسلامی ایران یا مردم ایران با فشاری که وارد می‌کنند و جلوی بسیاری از اقدامات مثبت ما و سایر کشور‌ها را می‌گیرند، در این شرایط تن به مذاکره با آن‌ها بدهند که طبیعتاً خیال باطلی است و قبلاً به آن‌ها اعلام کردیم. سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: متأسفانه با ادبیات نازل و بد که شایسته خودشان است صحبت می‌کنند، در حالی که خودشان نیازمند تجهیزات پزشکی و کمک‌های مختلف هستند و دست به دامان کشور‌های خارجی شدند، اعلام کردند دستگاه ونتیلاتور زیاد داریم و اگر ایرانی‌ها بخواهند به آن‌ها می‌دهیم، به شرطی که با ما مذاکره کنند که ظریف پاسخ محکمی به آن‌ها داد و اعلام کردیم در آینده نزدیک جزو صادرکنندگان این دستگاه خواهیم بود. سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه داخل اشباع شد، ما حاضر هستیم کمک‌هایی را در این زمینه در اختیار مردم امریکا قرار دهیم. آن‌ها نمی‌توانند از این شرایط سوءاستفاده و درخواست‌های غیرمنطقی را تکرار کنند. تا زمانی که فشار‌ها و تروریسم اقتصادی و تحریم‌های غیرقانونی امریکا هست، به سمت هیچ گفت‌وگویی با آن‌ها نخواهیم رفت و اجازه نمی‌دهیم از این موقعیت سوءاستفاده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار