کد خبر: 999363
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
رئیس فراکسیون پارلمانی «بدر»:
رئیس فراکسیون پارلمانی «بدر» با اشاره به اینکه مرجعیت دینی، نکات مهم را برای دولت جدید تعیین کرده، خبر داد که جدول زمان‌بندی خروج نیرو‌های خارجی یکی از این نکات است.
سرویس بین المل جوان آنلاین: «حسن شاکر الکعبی» رئیس فراکسیون پارلمانی «بدر» امروز دوشنبه خبر داد که مرجعیت دینی عراق، نکات مهمی را که باید در برنامه دولت جدید این کشور، قرار داشته باشد، معین کرده است.

پایگاه خبری «موازین نیوز» به نقل از الکعبی گزارش داد که برخی از این مسائل عبارتست از اعمال اصلاحات ضروری، تصویب بودجه ۲۰۲۰ و برقراری ثبات و امنیت در عراق.

وی همچنین خبر داد که مرجعیت دینی عراق بر جدول زمانبندی خروج نیرو‌های خارجی از این کشور تأکید دارد.

پس از به شهادت رسیدن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی در جریان حملات هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق، مصوبه اخراج نظامیان خارجی به ویژه تروریست‌های آمریکایی را تصویب کرد.

این نماینده عراقی تصریح کرد، برخی از فراکسیون‌های سیاسی خواستار نمایندگی سیاسی در دولت آتی هستند.

الکعبی توضیح داد، هدف از تشکیل یک گروه از مشاورانی که برای تشکیل کابینه، از نخست‌وزیر، حمایت می‌کنند، تداوم گفتگو با فراکسیون‌های سیاسی برای از میان برداشتن موانع است.

«محمد الغبان» رئیس فراکسیون پارلمانی «الفتح» ۲۸ فروردین ماه گذشته از تشکیل یک تیم مشاوره از میان فراکسیون‌های سیاسی برای تشکیل کابینه عراق خبر داد.

الغبان با بیان اینکه گروه‌های سیاسی با تشکیل این تیم موافقت کرده‌اند، گفت که اختیار انتخاب اعضای این تیم، بر عهده مصطفی الکاظمی مأمور جدید تشکیل کابینه است تا از این طریق، سریعتر بر سر نام اعضای کابینه، توافق صورت گیرد و به گونه‌ای باشد که به کابینه پیشنهادی، رأی اعتماد داده شود.

الکعبی در ادامه خاطر نشان کرد، پس از توافق بر سر نامزد وزارتخانه‌ها و برنامه دولت، زمان برگزاری جلسه ویژه رأی اعتماد به کابینه جدید مشخص خواهد شد.

این نماینده عراقی در پایان تأکید کرد، رسیدن نام نامزد‌های وزارتخانه‌ها و برنامه دولتی به صورت همزمان، برای تعیین سمت و سوی کابینه و توانایی آن برای مقابله با مشکلات و بحران‌های عراق، از اهمیت بالایی برخوردار است.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
0
باید این جانیان بالفطره که برای گران کردن مرغ و فشار حداکثری بر ملت با دشمنان ملت هماهنگی دارند را بدون فوت وقت مثل همین جوجه های زبان بسته زنده به گور کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار