کد خبر: 993764
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
رهبر انقلاب در حالی که به مناسبت روز ملی درختکاری، دستکش به دست درختی را غرس می‌نمودند، ضمن توصیه همکاری همه دستگاه‌ها با وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا فرمودند: «کمک به شیوع کرونا سیئه است.» ایشان در سخنان‌شان پس از کاشت نهال، توصیه‌های کرونایی دیگری هم خطاب به مردم و مسئولان ابراز داشتند. از طرف دیگر در حالی که خبر رسیده ۸۳۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده، آمار بهبودیافتگان هم سیر صعودی‌تری نسبت به روز‌های قبل داشته است. وزیر بهداشت هم اعلام کرده که «دارو‌های ضدکرونای ایران مؤثرتر از چین است.» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله هم از ساخت داروی ایرانی ضدکرونا خبر داده است.
ابراهيم مشيريان
سرویس جامعه جوان آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت، ضمن اعلام افزایش موارد قطعی ابتلا به کروناویروس جدید در کشور گفت: براساس یافته‌های آزمایشگاهی تا دیروز، ۸۳۵ مورد جدید قطعی ابتلا به کووید - ۱۹ در کشور شناسایی شد که متأسفانه از این موارد جدید، ۱۱ نفر جان باختند. علیرضا رئیسی گفت: بر این اساس کل موارد ابتلای قطعی کروناویروس جدید در کشور ۲ هزار و ۳۳۶ و متأسفانه مجموع موارد فوتی آن ۷۷تن گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش آمار بهبودیافتگان بیماری گفت: در مجموع نیز ۴۳۵ تن از بیماران بهبود یافته‌اند. رئیسی ادامه داد: استان‌های گیلان، تهران و قم در صدر درگیری‌ها هستند؛ گرچه روند قم به یک روند ثابت رسیده و سایر استان‌ها نیز درگیر بیماری کرونا هستند. بیش از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و روی ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده که ۲ هزار و ۳۳۶ نفر مثبت قطعی بوده است.

داروی ضد کرونا ایران مؤثرتر از چین
خبر کرونایی مهم اینکه وزیر بهداشت در واکنش به برخی انتقاد‌ها در طرح بیماریابی خانه به خانه کرونا، ضمن تکذیب حضور در منازل افراد گفت: با استفاده از زیرساخت‌های پرونده الکترونیک سلامت، ۳۰۰ هزار اکیپ در مراکز درمانی، پایگاه‌های بسیج و مدارس اقدام به اخذ اطلاعات از مردم خواهند کرد.

سعید نمکی درخصوص طرح خانه به خانه برای بیماریابی مبتلایان به کروناویروس، این‌گونه توضیح داد: پس از آنکه اعلام کردیم چنین طرحی وجود دارد، این تلقی پیش آمد که قرار است در تک‌تک خانه‌ها را بزنیم یا داخل خانه‌ها شویم. این کار مانند آن است که در دنیای امروز با وجود ماشین حساب از چرتکه استفاده کنیم. وی با اشاره به وجود زیرساختی همچون پرونده الکترونیک سلامت بیان کرد: این ساختار که مدت‌ها بر زمین مانده بود، بهار امسال راه اندازی شد و ما امروز با استفاده از ظرفیت‌های آن و داشتن اطلاعات خانوار با طراحی سامانه‌ای قرار است، ۳۰۰ هزار اکیپ را در سراسر کشور آماده حضور در مراکز بهداشتی - درمانی تحت اختیارمان کرده و در صورتی که لازم شد در پایگاه‌های بسیج و مدارس باشند تا اطلاعات تک تک افراد را به دست آوریم. وی گفت: بیش از ۹۹/ ۵ درصد موارد پیگیری بدون تماس با افراد و از طریق پرونده الکترونیک سلامت خواهد بود.

بنابر اعلام کانال خبری وزارت بهداشت، وی همچنین گفت: خوشبختانه دارو‌های ضدویروس ایران بیش از کشور چین روی بیماران مبتلا به کرونا اثر داشته است. به لطف خدا و تلاش شبانه‌روزی همکاران نظام سلامت کشور در روند بهبودی افراد مبتلا به ویروس کرونا، در دنیا کشور دوم هستیم.

آمار کرونایی ایران تماماً مورد تأیید بهداشت جهانی
وزیر بهداشت گفت: به رغم برخی شیطنت‌ها و ایجاد ابهام در آمار وزارت بهداشت، سازمان جهانی بهداشت و دبیرکل این سازمان، روزگذشته طی بیانیه‌ای بر اطلاعات، آمار و گزارش‌های اعلامی وزارت بهداشت صحه گذاشتند و اعلام کردند، این آمار و سیستم گزارش‌گیری ایران تماماً مورد تأیید این سازمان می‌باشد.

تولید داروی ایرانی ضدکرونا در دانشگاه علوم پزشکی بقیهًْ‌الله
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله هم درباره آخرین وضعیت تولید داروی ضد کرونا گفت: یکی از مراکز تحقیقاتی ما موفق به تولید داروی این بیماری شده و این دارو در حال طی‌کردن مراحل تحقیقات بالینی است. علیرضا جلالی افزود: امروز مجوز تحقیقات بالینی را از سازمان غذا و دارو دریافت کردیم تا مراحل تحقیقات به سرعت آغاز شود.

وی گفت: در حوزه کیت‌های تشخیصی کروناویروس هم در حال فعالیت هستیم و احتمالاً در ماه‌های آینده دانشگاه ما نیز بتواند به مرحله تولید کیت تشخیصی برسد. جلالی همچنین درخصوص پروژه تولید واکسن اظهار کرد: از ۱۰روزگذشته تیمی متشکل از چند مرکز تخقیقات فعالیت را آغاز کرده‌اند و دوستان پژوهشگر تخمین زده‌اند در بازه شش تا ۱۲ماهه احتمالاً بتوانند نتایج اولیه را به دست آورند.

همه ظرفیت راهیان نور در اختیار کرونا
سردار کارگر، رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور هم در نامه‌ای به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از آمادگی مجموعه دست‌اندرکاران یکصد هزار نفری راهیان نور (خادمان، راویان و مبلغان) برای خدمت در جبهه مبارزه با شیوع ویروس کرونا و همچنین در اختیار گذاشتن تمامی اماکن اردوگاهی و خوابگاهی راهیان نور به ظرفیت یکصدهزار نفر را برای ایجاد مراکز درمانی موقت در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی اعلام کرد.

کشف ۵ میلیون ماسک
همچنین در حالی که سخنگوی دستگاه قضا از اعدام و ۲۰ سال حبس برای محتکران اقلام بهداشتی خبر داده، «محمدعلی اسفنانی» مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران هم در گفتگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت برخورد با احتکارکنندگان، متقلبان و گرانفروشان اقلام موردنیاز بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده گفت: از ۱۰ روزگذشته تا دیروز قریب به ۵ میلیون ماسک کشف شده و همچنین پنج کانتینر دستکش یک‌بار مصرف که حدود هزار و ۷۰۰ کارتن بوده نیز کشف و ضبط شده است.

این اظهارات در حالی است که از طرف دیگر، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران گفته است: ۴۹ کارخانه به صورت سه شیفت محصولات بهداشتی از جمله محلول‌های ضدعفونی‌کننده و دستکش تولید می‌کنند. سازمان بسیج کارگری هم از مذاکرات با شرکت‌های تولیدکننده ذی‌ربط و اخذ مجوز‌هایی از نهاد‌های مسئول در راستای افزایش تولید مواد موردنیاز در قالب «شیفت ایثار» برای مقابله با گسترش کرونا خبر داده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نصراله انصاریپور
|
United Kingdom
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
سلام زمستان تمام میشود روسیاهی برای ترامپ ودوستانش ودشمنان داخلی.(احتکارکنندگان)خواهد ماند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار