کد خبر: 993691
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

راهکار مناسب برای ضد عفونی سطوح و دست ها

رعایت نکات بهداشتی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها، سطوح، میوه و سبزیجات و سایر مواد غذایی می تواند از شیوع و گسترش میکروب و ویروس‌های واگیرداری چون کرونا جلوگیری ‌کند. اما سوال اینجاست که بهترین راه برای تمیز نگه داشتن دست ها، محیط و ... کدام است؟ استفاده از محصولات ضد عفونی کننده مخصوص دست، محلول ضدعفونی کننده سطوح ، دستمال های ضد عفونی کننده، محصولات ضد عفونی کننده صنایع غذایی و الکل های صنعتی از جمله این راهکار ها هستند.

الکل ساختار پروتئین‌ ها را از بین برده  و در نتیجه مانع از انعقاد آن ها خواهد شد. همین امر آن ها را به گزینه‌ای مناسب و کارآمد برای مقابله با ویروس‌ها و سایر میکرو ارگانیسم ها تبدیل کرده است و اتانول، ایزوپروپانول و پروپانول ازجمله محلول‌های حاوی الکل‌ هستند که برای ضدعفونی‌ کردن دست ها نیز استفاده می شوند. اگرچه الکل های صنعتی قابلیت میکروب کشی و ویروس کشی دارند اما استفاده مکرر از آن ها برای شست و شوی دست، باعث خشکی شدید پوست شده و برای سلامت پوست مناسب نخواهد بود. الکل صنعتی به تدریج  باعث از بین رفتن رطوبت دست شده و پوست را شدیدا خشک می کند. گفتنی است خشکی بیش از حد پوست و ترک‌خوردگی آن، احتمال انتقال عفونت‌ها را بیشتر می‌کند.در نتیجه استفاده از ضدعفونی‌کننده های دست و محلول های گندزدای سطوح به جای الکل صنعتی توصیه می شوند. ضدعفونی کننده های دست به دو شکل الکلی و غیر الکلی در بازار موجوداند. ضد عفونی کننده غیرالکلی قابل‌اشتعال نیست و احتمال آنکه به پوست آسیب برساند کمتر است اما در مقابل کارایی کمتری در برابر انواع ویروس ها و میکرو ارگانیسم ها دارد و اگر  غلظت ترکیب ‌های مورداستفاده در آن باید به حد معینی نرسد، نمی تواند در برابر همه انواع ویروس ها موثر عمل کند. بنابراین توصیه می شود که ضد عفونی کننده های بر پایه الکل را انتخاب کنید تا بتوانید در برابر انواع میکروب ها و ویروس ها مصونیت داشته باشید. غلظت الکل موجود در این محلول ها و نوع مواد نرم کننده قابل استفاده در هر یک، این محلول های ضد عفونی کننده الکلی را از هم تفکیک می کند. مناسب ترین محلول ضد عفونی کننده الکلی برای دست باید حاوی ۶۰ تا ۹۵ درصد الکل بوده و دارای گلیسیرین و سایر نرم‌کننده‌ها باشد تا مانع از خشک شدن پوست گردد.

راهکار مناسب برای ضد عفونی سطوح و دست ها

از دیگر موارد مورد استفاده برای دست ها و البته سطوح کوچک و دم دستی مثل میز، موبایل، کلید و ... می توان به دستمال ضدعفونی‌کننده اشاره کرد. این مورد به دلیل قابلیت حمل آسان برای زمانی که دسترسی به آب و صابون جهت شستن دست ها نباشد و یا نیاز به ضد عفونی کیف پول، سوییچ و ... کاربرد دارند اما توجه داشته باشید که از هر دستمال بیش از یک بار استفاده نکنید و هنگام استفاده بیش از یک شی را با آن تمیز نکنید، در غیر این صورت تنها آلودگی و میکروب ها را با آن از سطحی با سطح دیگر جا به جا خواهید کرد.

به طور کلی می توان گفت محصولات ضد عفونی کننده دست و محلول های گندزدا که بر پایه درصدی مشخصی الکل باشند می توانند به راحتی  تعداد باکتری‌ها، قارچ‌ها و برخی انواع ویروس‌های غلاف‌دار سطح پوست و سطوح مختلف را در امکان عمومی و صنایع مختلف به ‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش دهند و حتی این ظرفیت را دارند که در قالب ضد عفونی کننده صنایع غذایی برای شست و شو مواد غذایی و تجهیزات این صنایع مورد استفاده قرار بگیرند. 

راهکار مناسب برای ضد عفونی سطوح و دست ها

شرکت توسعه سلامت رویان محصولات متنوع ضدعفونی صنایع غذایی و همچنین سطوح  را با برند گیدادز تولید می کند و این محلول ها را به شکل گالن های 20 لیتری در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. شما می توانید برای مصرف خانگی  یا برای مصارف بیشتر و سفارش عمده با شماره  66707066 تماس بگیرید.

ضدعفونی کننده ها معمولا به شکل غلیظ و رقیق شده تولید می شوند. مزیت ضد عفونی کننده ها ی رقیق شده در این است که آماده مصرف هستند و نیازی نیست که پس از خرید بر اساس نسبت های استاندارد شروع به آماده سازی آن ها کنید. شما می توانید با توجه به نیاز و کاربری خود هر کدام از ضدعفونی کننده های برند گیداز را به شکل کنسانتره یا رقیق شده خریداری کنید.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
2
1
کرونا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار