کد خبر: 992911
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
جمعی از اساتید طب سنتی با صدور بیانیه‌ای ترس و نگرانی و اضطراب را از اصلی‌ترین عوامل کاهش سیستم ایمنی انسان برای پیشگیری از بیماری‌های گوناگون و درمان آن‌ها است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: جمعی از اساتید و معتقدان به طب اسلامی ایرانی در مورد شیوع ویروس کرونا بیانیه‌ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است: ترس، نگرانی و اضطراب از اصلی‌ترین عوامل کاهش سیستم ایمنی انسان برای پیشگیری از بیماری‌های گوناگون و درمان آن‌ها است.

طبق پژوهش‌های انجام شده و تحقیقات میدانی، بیماری ویروسی با منشأ کرونا، طول مدت درمان و میزان مرگ و میر ناشی از آن نسبت به دیگر بیماری‌ها بسیار کمتر است، اما وضعیت فعلی به هر دلیلی باعث اضطراب و نگرانی بسیاری از افراد و از بین رفتن امنیت روانی جامعه شده است.

آنچه ما در مواجهه حضوری با مردم و تماس‌های مکرر افراد با آن روبرو هستیم، فقط و فقط نگرانی و اضطراب مردم و احساس ناامنی روانی در جامعه بوده است و این ناشی از عوامل متعددی از جمله جریان رسانه‌ای و فضای مجازی حاکم بر جامعه است.

پس با توکل و استعانت از پروردگار متعال باید بر ترس عمومی ایجاد شده غلبه کرده تا این بیماری با عزم عمومی و توسط خود مردم و با خواست ارادی آنان مهار شود.. بر اساس احساس وظیفه، جمعی از اساتید طب اسلامی، موارد سهل و آسانی را جهت پیشگیری اولیه از ابتلاء به کرونا توصیه کرده‌اند:

۱. بدن خود را از سرمای محیط حفظ کنید.
۲. بینی خود را با استنشاق آب نمک طبیعی و چکاندن روغن بنفشه در آن پاک و تمیز نگه دارید.
۳. از مصرف نوشابه، دوغ، ماست، غذا‌های شب‌مانده، فست‌فودها، کنسرو‌ها و غذاهای‌صنعتیِ آماده و حاوی مواد افزودنی و اسانس دار پرهیز کنید.
۴. از پُرخوری اجتناب ورزید.
۵. صدقه دهید که در دفع این بلا موثر است.
۶. دعا، توسل و ذکر به ویژه «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» در هر روز بسیار موثر و کمک کننده است.
۷. افراد مشکوک می‌توانند از سیب، سیر، پیاز، انار شیرین، سیاه دانه، جوشانده‌ی زنجبیل و شربت عسل و نمک طبیعی استفاده کنند.

این پزشکان شامل: حسین روازاده، محمدحسن طریقت منفرد، غلام رضا نور محمدی، رضا منتظر، حمیدرضا ضیائی، سید سعید اسماعیلی صابر، محمد فصیحی، سید محمد سیادتی، سیدمحمد مواظب، محمدحسن آزما، ابوالفضل شیردل، حجت الاسلام والمسلمین حسن زنگارکی فراهانی، حجت الاسلام والمسلمین صمد حسین تبار، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی منش یزدی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن آیت، حکیم سید محمد علی سید نظری، حکیم سید طاهر عباس نقوی از حکمای به نام پاکستان و انجمن تغذیه سالم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
9
12
با سلام
از حماقت مردم است که طب اسلامی و سنتی و دستورات طبیبان قدیمی ما در آلمان و انگلیس و دیگر کشور ها تدریس و استفاده می شود.
با تشکر
محمد صادق
|
Italy
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
6
8
البته عده ای که مافیای داروهای شیمیایی هستند مرتب با طب سنتی مخالفت میکنند
یامهدی ادرکنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
1
2
واقعا جای تعجب است با این همه سند وخوب شدن بیماران کرونایی از این روش استفاده نمیشود تا کی باید خواب بود
صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
0
شمارابه خدا اگر این مواردکارسازه بیشتر درمورد آن در رسانه صحبت کنید تا مرگ ومیر کمتر بشه خدابهتون خیر بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
تایید میکنم استفاده از طب سنتی را
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
1
سلام.فقط موندم اون دورانی که مردم گله ای از طاعون،وبا،حصبه و هزاران درد دیگه میمردن طب سنتی کجا بود .اینجا فقط مسئله سودجوئیه .خدا کنه همه ما صداقت داشته باشیم .چه در طب سنتی چه در طب مدرن.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار