کد خبر: 991541
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
کدخدایی در نشست خبری:
سخنگوی شورای نگهبان گفت: مشکلات اقتصادی در میزان مشارکت انتخابات موثر است، اما پیش‌بینی ما این است که مشارکت خوبی در انتخابات دوم اسفند داشته باشیم.
سرویس سیاسی جوان آ‌نلاین: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه، ۳۰ بهمن) با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس گفت: پیش بینی می‌کنیم مشارکت بالای ۵۰ درصد باشد و می‌دانیم عوامل مختلفی در انتخابات موثر است.

وی درباره ملاک‌های شورای نگهبان برای رد صلاحیت‌های داوطلبان نیز اظهار داشت: ما تابع قانون انتخاباتی هستیم که توسط خود مجلس تصویب شده و بار‌ها هم اصلاح شده و به عنوان مجری قانون تلاشمان این بوده که قانون را به درستی اجرا کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات مجلس، گفت: بار‌ها عرض کردم شورای نگهبان نسبت به احزاب سیاسی با چشمان بسته قضاوت می‌کند و آنچه مهم است، قوانین مصوب است.

کدخدایی درباره تبلیغات کاندیدا‌ها نیز گفت: اگر تبلیغاتی غیر واقع باشد و در نتیجه انتخابات اثرگذار باشد قطعا مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه درباره فرآیند رد صلاحیت کاندیدا‌ها که مورد سؤال خبرنگار cnn قرار گرفت، اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌ها در مراحل مختلف از فرمانداری و هیئت نظارت است و در مرحله بعد مرحله اول شورای نگهبان را داریم و در کسانیکه در این مرحله تایید صلاحیت نشدند در مرحله دوم هم مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و مواد معروفی داریم که مواد ۲۸ و ۳۰ در مورد تخلفات و سوابق کاندیدا‌ها از جمله کلاهبرداری و سوء استفاده‌های مالی است و برخی نبر مستندات در پرونده کاندیداهاست که بررسی می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد استناد جدید ارائه شده و قابل ارائه پیرامون صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: همه می‌دانند پایان بررسی‌ها صلاحیت‌ها ۲۲ بهمن بود و همه می‌دانند بررسی صلاحیت ۱۶ هزار صلاحیت انجام شده و شایعاتی که در مورد رسیدگی مجدد به صلاحیت‌ها مطرح شده، تکذیب می‌کنم چنین مساله‌ای نیست و البته در مورد عدالت من می‌گویم با ثبت نام بی محابا و تعداد بالا ممکن است چنین اشکالی هم به وجود بیاید.

کدخدایی تاکید کرد: فرایند بررسی صلاحیت‌ها زمان‌اش گذشته و شایعات روز‌های گذشته مبنی بر رد یا تایید صلاحیت‌ها تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ نگرانی از امنیت انتخابات نداریم، در طول ۴۰ سال گذشته نیز انتخابات ایران سالم برگزار شده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار