کد خبر: 991516
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
دیدار‌های تیم ملی بسکتبال در سال جاری میلادی از فردا با حضور در رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا و دیدار با سوریه در پنجره نخست این رقابت‌ها آغاز می‌شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: برگزاری رقابت‌های انتخابی در قالب پنجره‌های متفاوت شیوه‌ای بود که فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) برای نخستین بار از آن به منظور تعیین تیم‌های راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۹ چین استفاده کرد تا از این طریق ترکیب تیم‌های قاره‌های مختلف برای این مسابقات مشخص شود.

کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) نیز الگوبرداری از این شیوه را برای تعیین تیم‌های حاضر در کاپ آسیا در دستور کار قرار دارد تا اینگونه تیم‌های آسیایی در طول سال درگیر رقابت‌های رسمی باشند. بدین ترتیب رقابت میان ۲۰ تیم که استرالیا و نیوزلیند هم جزو آن‌ها به حساب می‌آیند، تکلیف تیم‌های شرکت کننده در دوره پیش روی کاپ آسیا را مشخص خواهد کرد.

تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا در پنج گروه با هم رقابت می‌کنند. تیم ایران در گروه E این رقابت‌ها با عربستان، سوریه و قطر دیدار خواهد کرد.

گروه بندی تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا به این شرح است:

گروه A: فیلیپین، اندونزی، تایلند و کره جنوبی
گروه B: چین تایپه، ژاپن، مالزی و چین
گروه C: استرالیا، هنگ کنگ، نیوزیلند و گوام
گروه D: بحرین، لبنان، هند و عراق
گروه E: عربستان، سوریه، قطر و ایران
گروه F: اردن، قزاقستان، سریلانکا و فلسطین

دیدار‌های انتخابی در هر یک از این گروه‌ها و برای تعیین تیم‌های راه یافته به کاپ آسیا در قالب سه پنجره برگزار می‌شود. دیدار‌های پنجره اول از ۲۸ بهمن ماه آغاز شده و تا ۶ اسفندماه ادامه خواهد داشت. در این پنجره تیم ملی بسکتبال ایران دو دیدار با تیم‌های سوریه و و قطر خواهد داشت. هر دو دیدار به میزبانی ایران و در تالار بسکتبال آزادی برگزار می‌شود.

دیدار‌های پنجره دوم و سوم سال آینده برگزار می‌شود. بر این اساس و طبق اطلاع رسانی اولیه، دیدار‌های انتخابی در پنجره دوم از ۳ تا ۱۱ آذرماه و دیدار‌های انتخابی در پنجره سوم از ۲۷ بهمن تا ۵ اسفندماه برگزارمی شود.

برنامه دیدار‌های تیم ملی بسکتبال در هر یک از پنجره‌های انتخابی کاپ آسیا به این شرح است:

پنجره اول

پنجشنبه اول اسفندماه ۹۸
* ایران - سوریه

یکشنبه ۴ اسفندماه ۹۸
* ایران - قطر

پنجره دوم

جمعه ۷ آذر ماه ۹۹
* ایران - عربستان

دوشنبه ۱۰ آذرماه ۹۹
* ایران - سوریه

پنجره سوم

پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۹
* قطر - ایران

یکشنبه ۳ اسفندماه ۹۹
* عربستان - ایران

طبق این برنامه اولین حریف تیم‌های ملی بسکتبال ایران در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا سوریه است؛ تیمی با پیشینه نه چندان قابل توجه در بسکتبال آسیا، هر چند که با این شرایط در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی عملکرد خوبی برابر ملی پوشان کشورمان به نمایش گذاشت.

سوریه در مجموع جایگاه قابل توجهی در بسکتبال آسیا ندارد. حضور در جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های ۲۰۰۱ آسیا و قهرمانی الوحده در مسابقات ۲۰۰۲ باشگاهی آسیا بزرگترین افتخارات بسکتبال سوریه در سطح ملی و باشگاهی قاره به حساب می‌آید.

تیم ملی بسکتبال سوریه بعد از اینکه در جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا صاحب جایگاه نهم شد، برای مدت ۶ سال از بسکتبال قاره دور بود. این تیم در بازگشت به میادین هم خیلی نتوانست قدرتمند ظاهر شود طوریکه در مسابقات ۲۰۱۷ کاپ آسیا دهم شد و در بازی‌های آسیایی هم با کسب جایگاه ششم به کار خود پایان داد. رویارویی ایران و سوریه در این بازی ها، آخرین رویارویی دو تیم به حساب می‌آید که با برتری ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان سه پنجره انتخابی دو تیم برتر هر گروه مجوز حضور در مسابقات کاپ ۲۰۲۱ آسیا را به دست می‌آورند. در ادامه هم تیم‌های سوم هر گروه برای تعیین چهار تیم باقی مانده این رقابت ها، با یکدیگر دیدار می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار