کد خبر: 991292
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
در جلسه روزگذشته دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی متهم مدعی شد، اگر کیفرخواست درست بود نام پدرم در آن اشتباه درج نمی‌شد! قاضی هم پاسخ داد، چون نام پدرتان غلط است، کل کیفرخواست غلط است؟! نماینده دادستان هم نشان داد که متهم تسهیلات را در جای دیگری خرج کرده و به وی هشدار داد که این تسهیلات ارث پدری شما نبود!
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: اولین جلسه دادگاه متهمان جدید بانک سرمایه (مجیدعادلیان و احسان خادم) دیروز در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام برگزار شد.

در ابتدای دادگاه مشخص شد، احسان خادم که تاکنون متواری بود خود را به این جلسه رسانده است و رئیس دادگاه هم از نماینده دادستان خواست کیفر خواست را قرائت کند.

ارتباط‌گیری با مدیران خائن بانک
نماینده دادستان با بیان اینکه متهم در قالب چهار فقره چک، مبلغ ۵۹میلیارد تومان بابت خرید پره‌های توربین دریافت می‌کند و ردیابی تسهیلات دریافتی و اقاریر متهم حکایت از مصرف مبلغ در غیر از محل قرارداد دارد، گفت: «مجموعه بدهی متهم مجید عادلیان با لحاظ سود و جرائم متعلق به پرداختی‌های متهم بانک سرمایه، بابت ۹فقره ضمانتنامه و چهار فقره قرارداد‌های مشارکت مدنی، مطابق آیین‌نامه مقررات بانک مرکزی مبلغ ۱۵۱میلیارد و ۹۶ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان تأیید شده است.»

مسعود شاه‌محمدی افزود: «در زمان تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، مشکلاتی همچون نرخ بالای بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها و محدودیت منابع ارزان‌قیمت برخی اشخاص فرصت‌طلب و سودجو همچون متهم عادلیان از طریق ارتباط‌گیری با مدیران خائن بانک سرمایه بدون اعتبارسنجی تسهیلات می‌گیرند و منابع کلان نقدینگی بانک را خارج کرده و صرف امورات شخصی می‌کردند.»

وی تأکید کرد: «به‌رغم عدم عضویت عادلیان در هیئت‌مدیره شرکت اقتصاد جهان صنعت و نظر به اظهارات آقای احسان خادم به عنوان مدیرعامل وقت شرکت و همچنین اقاریر متهم مجید عادلیان و سایر قرائن در پرونده، مالک شرکت مذکور شخص مجید عادلیان است.»

خدا زیاد کنه!
در ادامه جلسه قاضی مسعودی‌مقام از متهم عادلیان خواست تا در جایگاه مخصوص بایستد و ضمن تفهیم اتهام به وی گفت: «آیا اتهامات وارده را قبول دارید؟»

عادلیان گفت: «هیچ کدام از اتهامات وارد شده را قبول ندارم و تمام کیفرخواست دروغ است. اگر کیفرخواست درست بود نام پدرم در آن اشتباه درج نمی‌شد!»

قاضی هم پاسخ داد: «چون نام پدرتان غلط است، کل کیفرخواست غلط است؟!»

عادلیان گفت: «ما حدود ۵۰ میلیارد تومان توربین خریداری کردیم و الان هم موجود است. داشتیم نیروگاه می‌ساختیم و هزار و ۷۰۰ نیرو داشتیم که این ماجرا ما را بیچاره کرد و حالا ۵۰ نیرو بیشتر ندارم.»

قاضی هم گفت: «همه بدهکاران اینجا می‌گویند بیچاره شدیم، اما حسابی به سود خودشان منفعت کرده‌اند.» عادلیان هم گفت: «خدا زیاد کنه!»

جدل با نماینده دادستان
نماینده دادستان پرسید: «بابت پره‌توربین ۵ میلیارد تومان وام می‌خواستید، چرا بیشتر از ۶میلیارد گرفتید؟» عادلیان هم با فریاد و پرخاش گفت: «ریاضی بلدی؟ بقیه‌اش سپرده خودم بود!»

شاه‌محمدی افزود: «شما که ریاضی بلدید به من بگویید چقدر از بانک سرمايه در مجموع تسهیلات گرفتید؟» عادلیان با فریاد پاسخ داد: «از کجا بدانم؟ خیلی را بازپرداخت کردم!»

قاضی مسعودی‌مقام پرسید: «یعنی نمی‌دانید چقدر پول گرفتید؟» عادلیان گفت: «قبول دارم ۱۳۵ میلیارد تومان گرفتم، اما ۷۰ تا ۸۰ میلیارد را پس داده‌ام. در مورد این پرونده هم ۵۹ میلیارد تومان ادعای بانک است، اما من می‌گویم که ۲۰میلیارد آن را پرداخت می‌کنم.»

وی ادامه داد: «من امروز بدهکار هستم و آمادگی پرداخت دارم. ملکی دارم که دو دانگ آن برای بانک است و چهار دانگ دیگر سال ۹۵ حداقل ۶۰ میلیارد قیمت‌گذاری شد و از طریق آن بدهی‌ام را می‌دهم. قبلاً چندین بار اقدام به تسویه کردم تا از شر بانک سرمایه خلاص شوم، اما بانک زیر بار نمی‌رفت.»

ارتباط با نماینده مجلس
در ادامه نماینده دادستان خطاب به عادلیان گفت: «با پرداخت رشوه به مدیران خائن بانک بدون اعتبارسنجی و تنها با چک، ده‌ها میلیارد تومان از شبکه بانکی خارج و با آن خودرو‌های لوکس و ملک‌های مرغوب خریداری کردند. بیت‌المال را هر جا خواستید که نباید خرج کرد شاید ده‌ها سفر اروپایی هم هوس می‌کردید، تسهیلات ارث پدری‌تان نبود.»

وی افزود: «شما چکی به بانک سرمایه دادید که برای مؤسسه مولی‌الموحدین بود. چگونه تسهیلات دریافت و به بانک چک به عنوان گواهی ارائه کردید؟! چک، جیرو (ضمانت شده از سوی بانک صادرکننده) نبود ولی وام گرفتید.»

شاه محمدی با اشاره به اظهارات احسان خادم هم گفت: «آقای احسان خادم درباره دریافت تسهیلات و نقش عادلیان گفته که او مدیر شرکت بوده و همه کار‌ها با دستور او انجام می‌شده است و مالک اصلی شرکت اقتصاد جهان صنعت بوده و با حسنخانی از ذی‌نفعان این شرکت به حساب می‌آمدند و تعاونی مولی‌الموحدین هم متعلق به امیر حسنخانی بوده است. (محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مجلس در گذشته رئیس هیئت مدیره مولی الموحدین و بانک ایران زمین بود.)»

عادلیان هم گفت: «همان چک را به جریان بندازید و پولش را بگیرید. دولت با آن همه بزرگی‌اش به زمین خورد من هم زمین خوردم، اما می‌خواهم تسویه کنم، خواهش می‌کنم مکانیزمی برای تسویه پول من به وجود آورید.»

قاضی مسعودی مقام عنوان کرد: «از سال ۹۲ بدهکار بودید و هنوز نتوانستید مکانیزمی پیدا کنید؟! شما هنوز هیچ مدرکی ارائه نداده‌اید و قرار شما به قرار بازداشت تبدیل می‌شود.»

جلسه بعدی دادگاه متعاقباً اعلام خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار