کد خبر: 991138
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
در آغاز هفته دوم لیگ قهرمانان، اســـتقلال و شهرخودرو در حالی امشب به مصاف الاهلی و پاختاکور می‌روند که این دو تیم به دنبال اولین برد در آسیا هستند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: لیگ قهرمانان آسیا به هفته دوم رسید؛ امشب استقلال و شهرخودرو در ادامه بازی‌های گروه‌های A و B به مصاف حریفانشان می‌روند، استقلال با الاهلی عربستان روبه‌رو می‌شود و شهرخودرو هم در تاشکند به مصاف تیم پاختاکور می‌رود.

الاهلی عربستان – استقلال ایران، ساعت ۱۹
آبی‌ها پس از تساوی در بازی اول در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، آماده بازی با الاهلی شده‌اند و به دنبال اولین برد در آسیا هستند تا روند پیروزی‌هایی که با فرهاد مجیدی در پلی‌آف این رقابت‌ها داشتند را دوباره از سر بگیرند. استقلال در شرایطی برای مصاف با الاهلی به کویت رفته است که در نخستین مسابقه در لیگ قهرمانان در اربیل عراق مقابل تیم الشرطه این کشور به تساوی یک – یک رسید تا آبی‌ها با یک امتیاز کارشان را در لیگ قهرمانان آغاز کنند، مسابقه‌ای که علاوه بر از دست رفتن دو امتیاز، یک مصدوم دیگر هم روی دست آبی‌پوشان گذاشت تا دست مجیدی که چندین بازیکن تأثیرگذارش را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد، بسته‌تر از قبل شود. مهدی قائدی در حالی در بازی هفته گذشته مصدوم شد که شیخ دیاباته هم چند هفته‌ای است که به دلیل آسیب‌دیدگی خانه‌نشین شده است تا مجیدی در هفته‌های ابتدایی لیگ قهرمانان، دو مهاجم تأثیرگذارش را در اختیار نداشته باشد.

بحران مصدومیت بازیکنان استقلال در آستانه بازی امشب با الاهلی یکی از دل‌نگرانی‌های جدی فرهاد مجیدی است. مربی‌ای که نمی‌خواهد آسیب‌دیدگی‌ها شروع کارش روی نیمکت استقلال را که با نتایج قابل قبولی همراه بوده، متوقف کند. با این حال او بدشانس است که حضورش در استقلال به یک ماه نرسیده، هفته به هفته لیست مصدوم‌های این تیم بیشتر شده است. البته کادر پزشکی استقلال در تلاش است قائدی را به بازی امروز برساند، هرچند که احتمال آن کم است تا بار گلزنی در بازی با الاهلی روی دوش ارسلان مطهری باشد که پس از پیوستن به استقلال در نیم‌فصل دوم، شروع فوق‌العاده‌ای داشته است.

با وجود چنین مصائبی، مجید نامجومطلق که دیروز با توجه به کسالت فرهاد مجیدی به جای سرمربی آبی‌ها در نشست خبری پیش از مسابقه امشب با الاهلی شرکت کرد، معتقد است مصدومیت‌ها روند استقلال را متوقف نمی‌کند: «با وجود اینکه بازیکنان مصدوم زیادی داریم، اما بازیکنان ما آنقدر از نظر کیفیت فنی بالا هستند که می‌توانند جای خالی مصدومان را پر کنند. قطعاً برای این دیدار با تمام انگیزه و برای کسب سه امتیاز وارد زمین می‌شویم.»

در سوی دیگر الاهلی در شرایطی به استقلال رسیده که ۴۸ ساعت قبل از بازی امشب، مدیران این باشگاه، سرمربی سوئیسی‌اش را برکنار کردند تا آن‌ها در یک وضعیت بحرانی در کویت آماده مصاف با حریف ایرانی‌شان شوند. الاهلی که این روز‌ها شرایط مطلوبی ندارد در دیدار آخر خود در لیگ عربستان با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب الوحده عربستان شد و با فاصله امتیازی زیاد با الهلال صدرنشین در رده سوم جدول لیگ عربستان قرار گرفته است، نتایجی که سبب شد عذر کریستین گروس خواسته شود.

با این حال نقطه قوت تیم الاهلی مانند استقلال خط حمله این تیم است. این تیم عربستانی بعد از الهلال دومین خط حمله برتر لیگ این کشور را با ۳۳ گل زده در اختیار دارد.  عمر سوما،  مهاجم سوری این تیم در کنار جانینی خط حمله الاهلی را تشکیل می‌دهند، البته مهم‌ترین مهاجم این تیم بلایلی الجزایری است که به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است. الاهلی هم مانند استقلال، لیگ قهرمانان را با تساوی و نتیجه مشابه آغاز کرد و برابر الوحده امارات به تساوی یک – یک رسید تا در جدول رده‌بندی این گروه، چهار تیم یک امتیازی گروه A، تعداد گل‌های خورده، زده و تفاضل‌شان هم یکی باشد.

پاختاکور ازبکستان- شهرخودرو ایران، ساعت ۱۷:۳۰
در دیگر بازی امشب هفته دوم لیگ قهرمانان، تیم شهرخودرو در تاشکند مهمان پاختاکور است. شاگردان سرآسیایی با وجود دو پیروزی در پلی‌آف و صعود به مرحله گروهی در هفته اول لیگ قهرمانان دست خالی از زمین بازی بیرون آمدند تا در بازی امشب با پاختاکور به دنبال کسب اولین امتیاز‌های آسیایی‌شان باشند. شهرخودرو که در گروه B قرار گرفته هفته گذشته در نخستین بازی برابر الهلال عربستان مدافع عنوان قهرمانی ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا نتواند در اولین مسابقه آسیایی‌اش امتیازی کسب کند. حالا شاگردان سرآسیایی در تاشکند دیداری به مراتب آسان‌تر از بازی اول پیش‌رو دارند و هواداران مشهدی امیدوارند که تیم شهرشان برابر پاختاکور نمایش متفاوتی نسبت به بازی اول داشته باشد.

در سوی دیگر پاختاکور یکی از تیم‌های شناخته شده برای فوتبال ایران است، تیمی که در فصل‌های اخیر همواره به‌عنوان یکی از نمایندگان ازبکستان در لیگ قهرمانان حاضر بوده است. این تیم ازبکستانی با توجه به این سابقه، تاکنون ۱۷ بار در لیگ قهرمانان با تیم‌های ایرانی روبه‌رو شده است که حاصل آن ۱۱ برد، چهار شکست و دو مساوی بوده است. آماری که نشان می‌دهد این تیم ازبک می‌تواند برای شهرخودرو مشکل‌ساز شود. پاختاکور در هفته نخست با نتیجه ۲ بر یک برابر تیم الاهلی امارات پیروز شد تا تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول گروه B قرار گیرد، درحالی‌که شهرخودرو بدون امتیاز در رده آخر قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار