کد خبر: 991035
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز خبرداد
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز گفت: ممکن است امسال بازارچه صنایع دستی کرج در محوطه بیرونی کاخ مروارید برپا شود.

علی عابدی با اشاره به اینکه جشن نوروزگاه فرصت مناسبی برای بازخوانی آداب و رسوم نوروزی اقوام مختلف البرز است، اظهار کرد: با توجه به اینکه البرز را ایران کوچک معرفی کرده‌اند و اقوام مختلف رسوم زیبای خود را در ویترین البرز به نمایش گذاشته‌اند سعی داریم در این مراسم رسوم و آیین‌های نوروزی متعلق به اقوام مختلف را به تصویر بکشیم.

وی ادامه داد: در این جشن بنا شده طبق روال سال‌های گذشته غذاهای محلی، موسیقی بومی اقوام ساکن در استان، صنایع دستی آنها و... معرفی شود.

عبادی با اشاره به اینکه این جشن به صورت متمرکز در فضای خاصی برگزار نمی‌شود، گفت: در تلاشیم با جذب اعتبار مناسب، شرایطی فراهم کنیم که در همه شهرستان‌های استان در فاصله زمانی مناسبی این جشن برگزار شود.

این مسئول در ادامه به برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی در البرز در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا شده این بازارچه‌ها در کرج و سایر مناطق استان برپا شوند تا مسافران نوروزی با حضور در آنها ضمن آشنایی با صنایع دستی البرز، آثار هنری مورد نیاز خود را به قیمت مناسب خریداری کنند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز با بیان اینکه هنوز مکان برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی در استان مشخص نشده، افزود: به عنوان مثال ممکن است امسال بازارچه صنایع دستی کرج در محوطه بیرونی کاخ مروارید برپا شود و این امکان نیز وجود دارد که در محل دیگری برگزار شود.

وی توضیح داد: مکان و زمان دقیق برگزاری بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی پس از جانمایی اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار