کد خبر: 990814
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
"یاداشت "
سید محمد صادق فاطمی منش

امروزکسانی هستند زیر تابلوی نظام دینی، وبا سرکیسه کردن مردم سیری‌ناپذیرند، مزایای نسبی اقتصاد کشوررا ازطریق رانت از آن خود واطرافیانشان کرده‌اند؟!اینان جواز دو تابعیتی گرفته اند ، وهمه ملت از جناح اصولگرا واصلاح طلب متوجه بی‌عرضگی آنان در امر مدیریت کشور شده اند .

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،حجت الااسلام سید محمد صادق فاطمی منش کارشناس ارشد حوزه علمیه اصفهان در یاداشتی در خصوص تظلم در جامعه می نویسد؛ ظلم در هرکجای این دنیا که باشد ظلم است واز نظر هر انسان آزاده که سرور آزادگان جهان امام حسین (علیه السلام )را الگو قرار بدهد محکوم است،اما خود فریبی هم یک نوع ظلم در حق خود و جامعه ی اسلامی است.

ما ملتی واحد هستیم ،ملیت محقق نمی شود مگر اینکه همه ی ما درجهت اهدافی واحد و مشترک حرکت کنیم .وهیچ حرکت وواکنشی ایجاد نمی شود مگر اینکه از فقر،بی عدالتی ،شکاف طبقاتی شدن جامعه  وایجاد نا امنی ،بیکاری وبروز معظلات اجتماعی که موجب آسیب های  اجتماعی در جامعه می شود،وهوشیاران جامعه باید فریاد بزنند وآگاهی بدهند که اسلام و دستورات اسلام عزیز، انسان را عزیز شمرده و کرامت انسانی را تکریم می کند.

امروزه در کشور اسلامی ما در مناطق محروم کشورآسیب های اجتماعی در جامعه زیاد است بی عدالتی به خصوی درجامعه ضعیف بی داد می کند به قول آقای قالیباف ۹۸ درصد محروم و ۴درصد در رفاءبسر می برند؟! واین در حکومی دینی معنایی ندارد.

حلبی آباد زمان سلطنت طلبان شاهنشاه ملعون محکوم است ،عملکرد ضعیف و ناکارآمدی، عدم خدمات رفاهی به مردم بی کار ،بی عدالتی و هزاران مفسده ی دیگر که اسلام برای جامعه اسلامی نمی پسندند نیز محکوم است .

وافلاطون می گوید :د رباره‌ی مردم ستمگر چنین می‌گوید: بیشتر کسانی که صاحب قدرت می شونداگر درجوانی گرفتار نشوند، در پایان کار، رسوا و روسیاه خواهند‌شد و در روزهای پیری و بیچارگی مورد اهانت بیگانه و هم میهن قرار می‌گیرند.وامروز باید بر ظلمی که دولتیان بر ملت به ارمغان آوردند مرثیه خواند ،مرثیه ایی که زینب کبرا (س) در ظلمی که بدان شد وامروز می بینیم بعد ازآن وقایع روزی خوش نصیبشان نشد.

واما مهم‌ترین کسانی که به نظام، ظلم می‌کنند همان کسانی هستند که مشغول کاهش و تراشیدن سرمایه اجتماعی نظام هستند، زیاده‌ خواهی، رفتار‌های ناهم تراز با نظام اسلامی از سوی کارگزاران ،بد اخلاقی وسبک حرف زدن مدیران حکومت، کیسه‌های نودوخته شدها در زیر پوست حاکمیت دینی و... عامل کاهش سرمایه اجتماعی نظام است و برای نظام مردم‌سالار هیچ ظلمی بالاتر از کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی نیست .

وامروزکسانی هستند زیر تابلوی نظام دینی، وبا سرکیسه کردن مردم سیری‌ناپذیرند، مزایای نسبی اقتصاد کشوررااز طریق رانت از آن خود واطرافیان خود کرده‌اند؟!اینان جواز دو تابعیتی گرفته اند ، وهمه ملت از جناح اصولگرا واصلاح طلب متوجه بی‌عرضگی آنان در امر مدیریت شده اند واین طیف آینه مخدوش و گردگرفته‌ای هستند که صدف انقلاب اسلامی را به لجن  و مسخرگی کشیده‌ اند، اما مردم انقلابی که حضور شان در مراسم تشیع شهید حاج قاسم سلیمانی مهر تایید نظام بود ماهیت آنا ن را شناخته وایشان با عملکرد غلط  در اداره امور ناتوان ودل سپرده  هالیودی هستند.

اما باید به آنها گفت ،شما که دم از دین ودیانت می زنید و باد بان خود را ازهر طرفی که می آید تظیم می کنید  به کلمه ظلم و ظالمین که در قرآن مجید بارها آمده است توجه کرده اید؟! لطفا یک بار دیگربه آیات الهی مراجعه کنید تا ببینید چه جزای بزرگی برای ستمکاران در نظر گرفته شده وشک نکنید که نام کسانیکه صاحب قدرت شده اند وبه مردم به هر طریقی ظلم روا داشته اند اسمشان در لیست دوزخ ثبت شد ه ومطمعن باشند هم در دنیا وهم پس از مرگ مورد لعن ونفرین مردم قرار خواهند گرفت.

در قرآن مجید، آیات زیادی در مذمت ظلم وارد شده است که به برخی از آن ها اشاره می شود: «انّ الظّالمین لهم عذاب الیم؛ قطعاً برای ستمگران عذاب دردناکی هست و انّ الظّالمین لفی شقاقٍ بعیدٍ: ستمگران در عداوت شدید دور از حق[و در برابر حق] قرار گرفته اند ،الا لعْنة اللّه علی الظّالمین؛ آگاه باشید؛ لعنت خدا بر ستمگران باد. «یوم لا ینفع الظّالمین معْذرتُهم و لهم اللّعنةُ و لهم سوءُ الدّار؛ روز قیامت روزی است که عذرخواهی ظالمان سودی به حالشان نمی بخشد و لعنت خدا بر آن ها، و جایگاه بد نیز برای آنان است  «وَ اللَّهُ لا یحِبُّ الظَّالِمین؛ خداوند ستمکاران رادوست ندارد.

از تاریخ عبرت بگیرید وظلم نکنید.

زینب دختر پاک امامت *  نسل بی باک ولایت * مظهر نطق و رشادت * آیه عشق و رزانت *

آن که نامش گوهر کرب و بلاست * خواهر سبط النبی در نینواست * آن که تنها گوهر بحر بلاست * یکه و تنها اسیر بی نواست

 وارث خون حسین در بین ماست * خسته و درمانده جور و جفاست * بعد از آن حادثه فتنه دهر * حامی طفلان نا امن بلاست

خداوندا اگر روزی سر آید * سینه از دردم بر آید * آه و فریادم سر آید * بشکنم صیاد این قافله را * بشکفم سینه هر دیوانه را

ولیکن سرد و خاموشم * در این خاموشی و سردی غریبانه میگریم *  خداوندا به تنگ آمد دل تنگم * عجب امشب بی پرده سخن گفتم * نفهمیدم  * خطا کردم

فاین تذهبون....

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر