کد خبر: 990148
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل:
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: طرح فناورانه «طراحی و ساخت واحد پایلوت تولید نشاسته صنعتی» در اردبیل راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی درنشست با خبرنگاران  اظهار کرد: طرح ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری یکی از طرح‌های کلان ملی و فناورانه جهاددانشگاهی است و پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران، مسئولیت فنی اجرای این طرح را انجام خواهد داد.

عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به این‌که در راستای خودکفایی کشور و توسعه استان باید چنین طرح های فناورانه ای از سوی متولیان امر حمایت شوند، اضافه کرد: نشاسته حفاری یکی از محصولات مورد نیاز کشور و صددرصد وارداتی است که راه اندازی این واحد می‌تواند نیاز کشور به این محصول در صنعت نفت را تامین و به اقتصاد کشور و استان کمک ‌کند.

وی با بیان اینکه مجموعه جهاددانشگاهی به صورت شبکه یکپارچه و هماهنگ در سراسر کشو در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: همکاری جهاددانشگاهی استان اردبیل و پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران در اجرای این طرح به توانمندسازی و هم‌افزایی پتانسیل‌های طرفین خواهد انجامید.

اوچی اردبیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان اردبیل سطح زیر کشت سیب‌زمینی بسیار بالا است به همین خاطر در تلاش هستیم تا نشاسته سیب‌زمینی‌های درجه سه و چهار را به نشاسته حفاری تبدیل کنیم که این امر ارزش افزوده‌ بالا و اشتغال 54 نفر را در فاز اول به دنبال خواهد داشت.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در استان اردبیل 750 هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌شود که 250 هزار تن آن درجه سه و چهار محسوب می‌شود که می‌توان از آن برای تولید نشانسته پلیمری در صنعت حفاری نفت استفاده کرد.

وی گفت: معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی کشور و استان اردبیل همچنین پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران بر اساس موافقت‌نامه امضا شده در اجرای این طرح همکاری خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر