کد خبر: 990028
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی 1600 هکتار از مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان آغاز شده است که 400 هکتار از آن به اتمام رسیده است و 600 هکتار از آن نیز شناسایی و به متقاضیان در حال واگذاری است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد در جلسه کارگروه استانی تولید محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی اظهار داشت: در چند سال اخیر کارهای خوبی در استان در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای در فضای بسته انجام یافته است که نقش بسیار مهمی در به‌کارگیری نیروهای فعال و کارمند و افزایش درآمد خانوارها داشته‌اند.

وی افزود: دو سال قبل فقط در استان 12 هکتار واحد گلخانه‌ای در حال فعالیت و تولید بود در حالی که امسال این رقم به بیش از 10 هکتار رسیده است و سیاست ما بر این است که واحد های کوچک مقیاس  شتاب بیشتری بخود بگیرد.

در ادامه احمد شهریار معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان نیز گفت: در سطح استان 39 هزار هکتار انواع باغات مثمره و نهال وجود دارد که سالانه افزون بر 420 هزار تن انواع محصولات سردرختی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند و استان در زمینه توسعه کشت محصول گل محمدی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است به‌گونه‌ای که سطح تولید این محصول در استان در حدود 197 هکتار است که در زمینه تولید زغفران نیز این استان در حدود 61 هکتار مزراعه پرورش زعفران دارد.

وی افزود: استان اردبیل در زمینه تولید قارچ خوراکی بسیار خوب و موفق عمل کرده است به گونه‌ای که 6 واحد بزرگ و مجهز تولید این محصول در حدود 6 هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در مورد تولید سرشاخه گل رز هلندی گفت: سالانه در این استان 4 واحد تولیدی و اقتصادی این محصول افزون بر 900 هزار شاخه گل تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: برای گسترش گلخانه‌های کوچک مقیاس نیز 160 مورد مجوز صادر شده است که تعداد 121 مورد آن به بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند و تعداد 3 واحد از آنها نیز به مورد اجرا گذاشته شده و آماده بهره‌برداری بوده و سالانه بیش از 3600 تن انواع محصولات سبزی و صیفی نیز در  استان اردبیل تولید می‌شود.

شهریار در مورد شهرک‌های گلخانه‌ای نیز افزود: تعداد 8 واحد مجتمع گلخانه‌ای در هشت شهرستان استان در حال راه‌اندازی است که سطحی معادل 289 هکتار را به خود اختصاص می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر