کد خبر: 990006
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد مدتی است درگیر اتفاقات و حواشی مصاف انتخابی مدعیان وزن ۶۵ کیلوگرم شده که این روند همچنان ادامه دارد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرونده رقابت‌های بین المللی جام تختی به عنوان یکی از مراحل انتخابی تیم ملی مدت‌ها است بسته شده، اما جنجال و اعتراض به مصاف مدعیان وزن ۶۵ کیلوگرم همچنان ادامه دارد. این کشمکش و چانه زنی بین مدعیان و کادر فنی تا حدی بالا گرفته که پای هیات کشتی استان زنجان و مسئولان فدراسیون کشتی هم وسط کشیده شده و حالا همه منتظرند تا مدیر فنی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بهترین تصمیم و سیاست را در این وزن اعمال کنند.

جنجال وزن ۶۵ کیلوگرم زمانی آغاز شد که میثم نصیری قهرمان جام تختی و یکی از مدعیان دوبنده تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا از لیست تیم اعزامی به هند خط خورد و سپس اردوی تیم ملی را ترک کرد. او مدعی بود به عنوان قهرمان جام تختی باید به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شود، چراکه کادر فنی از مدت‌ها پیش گفته بود، جام تختی به معنای رقابت‌های انتخابی تیم ملی است. نصیری در ادامه اعتراض خود به تصمیم کادر فنی، مصاحبه‌های تند و تیزی هم با برخی رسانه‌ها داشت و با انتقادات بی پرده و صریحش، شخص سرمربی تیم ملی را نشانه گرفت.

این روند تا جایی پیش رفت که حتی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم وارد ماجرا شد و در واکنش به نامه اعتراض آمیز هیات کشتی استان زنجان اعلام کرد امیدوار است کادر فنی تیم ملی طوری تصمیم گیری کند تا حقی از کسی ضایع نشود.

از سوی دیگر حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی هم برای آرام کردن فضای متشنج اردوی تیم ملی وارد ماجرا شد و گفت: «میثم نصیری کشتی‌گیر شایسته کشورمان است و بعد از اینکه نامه‌ای را به صورت رسمی از هیأت کشتی زنجان دریافت کردیم، رئیس فدراسیون هم به این مورد ورود پیدا کرد، چراکه فدراسیون در این موارد به لحاظ اداری شأن ورود و نظارت دارد. البته به نظر می‌رسد کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در خصوص نفرات شرکت کننده در مسابقات قهرمانی آسیا در هیچ جایی اشاره به انجام انتخابی صرف و رو در رو در مسابقات نداشته است. همچنین نظر بر این بوده که نفرات منتخب اول تا سوم در اردو‌ها حضور داشته باشند و با توجه به صلاحدید کادر فنی به هر یک از رقابت‌ها اعزام شوند.»

به ادعای سخنگوی فدراسیون کشتی گویا چندی پیش با نظر کادر فنی قرار بود یک مصاف انتخابی درون اردویی در وزن ۶۵ کیلوگرم بین امیرحسین مقصودی و میثم نصیری برگزار شود که نصیری در این دیدار حاضر نشده است!

در این راستا، محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد هم به عنوان یکی از تصمیم گریندگان اصلی ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: میثم نصیری کشتی گیر خوبی است و خودش می‌داند، همه مربیان و کشتی گیران از او خاطره خوبی دارند، ولی در این خصوص بسیار احساسی عمل کرد. ما به این نتیجه رسیدیم که نصیری و مقصودی با هم کشتی بگیرند که شاید اصلاً میثم نصیری می‌برد و این ماجرا پایان می‌یافت. اما باید از میثم نصیری گله کرد، چون در این مسابقه حاضر نشد. نصیری همچنان می‌تواند نفر المپیکی ما باشد، به شرطی که تمرین کند و اسیر برخی اتفاقات حاشیه‌ای نشود.

کاوه در توجیه انتخاب امیرحسین مقصودی به عنوان مسافر هند نیز گفت: مقصودی یکی از عنوان‌داران کشتی جوانان جهان است که در فینال رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان یک حریف روس را شکست داد. همین آزادکار روس چندی پیش در جام یارگین قهرمان شد. این مساله نشان می‌دهد مقصودی توان بالایی دارد و انتخابش چندان بی جهت نبود.
 آنچه مسلم است کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد هم اکنون با ترافیک مدعیان جوان و باانگیزه‌ای در وزن ۶۵ کیلوگرم روبرو هستند که همگی با سودای المپیک روز‌های پیش رو تا این رویداد بزرگ جهانی را سپری می‌کنند. بر این اساس علاوه بر میثم نصیری باید به کشتی‌گیر باتجربه‌ای مثل بهنام احسان‌پور هم اشاره کرد که در وزن ۶۱ کیلوگرم مسابقات جهانی خوب کشتی گرفت و حالا برای حضور در وزن المپیکی ۶۵ کیلوگرم نقشه کشیده است. ضمن اینکه امیرمحمد یزدانی هم یکی از مدعیان جوان و جنگنده این وزن تلقی می‌شود که می‌تواند تهدیدی جدی برای تمامی مدعیان باتجربه باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار