کد خبر: 989677
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر امروز از آغاز بارش برف، باران و کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس پیش بینی نقشه‌های همدیدی آینده نگری سازمان هواشناسی امروز روند افزایش نسبی دما در اکثر مناق کشور و وز باد شدید در سواحل دریای خزر، اردبیل، برخی مناطق شمال غرب و غرب پیش بینی شده است.

از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرش مرکزی بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف آغاز می‌شود. فردا شنبه ۱۹ بهمن با گسترش و تقویت سامانه بارشی این شرایط در مناق شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر ادامه خواهد داشت.

روز یکشنبه آینده علاوه بر مناق ذکر شده در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر نیز بارش روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز دوشنبه در بخش‌هایی از شمالغرب، غرب، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، زاگرس مرکزی، شمال شرق و شرق بارش برف و باران و وزش باد شدید و در جنوب شرق رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

روز سه شنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق ونواحی مرکزی کشور بارش برف و در جنوب شرق رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. از روز یکشنبه تا سه شنبه در اکثر مناطق کشور کاهش دمای ۸ تا ۱۵ درجه‌ای پیش بینی می‌شود. همچنین از اواخر وقت روز شنبه تا دوشنبه دریای خزر به دلیل وزش باد شدید مواج و طوفانی است و به سبب کاهش شدید دما بارش برف در استان‌های ساحلی روز می‌دهد.

اخطاریه بارش برف ۱۳۰ سانتی متری

سازمان هواشناسی در اخطاریه از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز، فردا و روز یکشنبه در اکثر استان‌های کشور خبر داد. متن این اخطاریه به شرح زیر است.

زمان شروع: جمعه ۹۸/۱۱/۱۸

نوع مخاطره: بارش برف، مه آلودگی، وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما، یخبندان

منطقه اثر:

جمعه: جنوب آذربایجان غربی، (حداکثر تا ۴۰ سانتی‌متر)

شنبه: جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال غرب کرمانشاه (حداکثر ۳۵ تا ۷۰ سانتی‌متر)، غرب چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات خوزستان و ارتفاعات جنوب شرق لرستان، اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین (حداکثر ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر)

یکشنبه: گیلان، نیمه غربی مازندران (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر)، ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان و شمال غرب چهارمحال و بختیاری (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر)، شمال اردبیل، غرب کردستان، شمال غربی کرمانشاه، بخش‌هایی از لرستان، شمال خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های البرز، سمنان، قزوین و تهران (حداکثر ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر) دوشنبه: گیلان و مازندران به‌ویژه در ارتفاعات (حداکثر ۱۰۰ تا ۱۳۰ سانتی‌متر)، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی (حداکثر ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌متر)

اثر مخاطره: یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محور‌های مواصلاتی همراه با مه آلودگی، کاهش دید و کولاک برف، مسدود شدن برخی راه‌های روستایی

سازمان هواشناسی ضمن توصیه به احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودرو‌ها به تجهیزات زمستانی، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی بر انجام سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار