کد خبر: 989611
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
رفیعی پور گفت: بنابر آزمایشات جدی که سازمان دامپزشکی در حوزه شتر انجام می‌دهد تا کنون ویروس کرونا مشترک شتر و انسان ثابت نشده است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، درباره آخرین وضعیت ابتلای شتر‌ها به ویروس کرونا اظهار کرد: طی چند سال گذشته یکی از آزمایشات جدی که سازمان دامپزشکی در حوزه شتر انجام داد شناسایی ویروس کرونا بود که تا کنون بیماری مشترک شتر و انسان ثابت نشده است.

او افزود: ویروس کرونا در جامعه جهانی یک بار در حوزه بیماری ابولا به عنوان بیماری مشترک دام و انسان مطرح شد و امسال ویروس جهش یافته انسان و حیوان که بیماری کرونا را ایجاد کرده از انسان به انسان دیگر منتقل می‌شود و هیچ ارتباطی به بیماری مشترک دام و انسان ندارد.

رفیعی پور ادامه داد: زمانی که راجع به بیماری کرونا صحبت می‌کنیم به عبارتی درباره ویروس خانواده کرونا صحبت به میان می‌آید که یک بیماری در شتر ایجاد می‌کند، اما تا کنون ثابت نشده که این بیماری مشترک دام و انسان است.

تمامی محصولات عرضه شده از شتر ۱۰۰ درصد سالم است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر انتقال بیماری از شتر به انسان نیست، بیان کرد: با توجه به آزمایش تمامی شتر‌ها بر علیه عوامل بیماری زا جای هیچ گونه نگرانی در خصوص انتقال بیماری مشترک انسان و شتر وجود ندارد و بدین ترتیب خانوار‌ها مطمئن باشند که تمامی محصولاتی که از شتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد ۱۰۰ درصد سالم است.

او در پایان تصریح کرد: با توجه به انجام آزمایشات لازم قبل از عرضه گوشت و شیر شتر به بازار مردم با خیال آسوده از مراکز مجاز نسبت به خرید این محصولات اقدام کنند چرا که در صورت شناسایی بیماری از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار