کد خبر: 988664
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در گفتگو با «جوان» خبر داد
در دهه فجر امسال ۸ مرکز درمانی وابسته به مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار در استان‌های مختلف کشور، افتتاح و عملیات احداث ۲ مرکز دیگر نیز آغاز می‌شود.
حوريه ملكی
سرویس ایران جوان آنلاین: مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در گفتگو با «جوان» با اعلام خبر آغاز عملیات احداث مراکز درمانی در شهر‌های زنجان و پاوه گفت: این مراکز مجموعاً به متراژ بیش از ۲۸۰۰ متر مربع می‌رسند که امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ به مرحله بهره‌برداری برسند.
دکتر عیسی مالمیر به پروژه‌های آماده بهره‌برداری هم اشاره کرده و ادامه داد: ۸ مرکز درمانی این مؤسسه در شهرهای، آمل، تبریز، بوشهر، خورموج، نسیم شهر، خرم‌آباد، پارس‌آباد و نی‌ریز همزمان با دهه‌مبارک فجر انقلاب اسلامی افتتاح و آماده خدمات‌رسانی به مراجعه کنندگان خواهند بود.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت و احداث مراکزی که آماده بهره‌برداری هستند در سال‌های ۹۶ و ۹۷ توسط مؤسسه آغاز و با هزینه‌ای حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال به پایان رسیده‌اند و حالا این مراکز آماده ارائه خدمات در بخش‌های تخصصی، عمومی، دندانپزشکی و پاراکلینیکی به آحاد جامعه و بسیجیان هستند.
به گفته این مسئول، در روز افتتاح این ۸ مرکز درمانی، ارائه خدمات و ویزیت و معاینه به صورت رایگان انجام می‌شود.
دکتر مالمیر با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین اهداف مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان کمک به تحقق آرمان عدالت در سلامت است، تصریح کرد: مراکز درمانی وابسته به این مؤسسه با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار ایجاد و راه‌اندازی شده و می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان گفت: با افتتاح این ۸ مرکز درمانی برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.
وی در مورد طرح یاسر که توسط مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در آینده نزدیک اجرا خواهد شد نیز گفت: این طرح با تشکیل، سازماندهی و پشتیبانی گروه‌های جهادی بصورت عمومی و تخصصی در مناطق اجرای طرح کرامت نسبت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی به جامعه هدف بصورت مستمر و مداوم تا حصول نتیجه قطعی مطلوب اجرا می‌شود. طرح به دو بخش سخت افزاری شامل ارائه خدمات از طریق اعزام و پشتیبانی تیم‌های جهادی و بخش نرم افزاری شامل ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی (سبک زندگی سالم، پیشگیری، خود مراقبتی، طب سنتی و...) تقسیم و اجرایی می‌شود.

دکتر مالمیر ادامه داد: در این طرح گروه‌های جهادی با نفرات مشخص و ثابت، به مناطق طرح کرامت تحت پوشش مراکز درمانی که در کل اجرای طرح ثابت هستند اعزام می‌شوند. به این صورت که طی یک برنامه مدون و مشخص سالانه، شامل جدول زمان بندی اعزام، افراد، خدمات، امکانات و سطح کیفی مورد انتظار کار‌ها انجام می‌شود.
به گفته وی، در ارائه خدمات عمومی این طرح، تیم‌های جهادی یا به طور مستقیم به مناطق اعزام خواهند شد یا از طریق همکاری با گروه‌های جهادی سازمان بسیج جامعه پزشکی صورت می‌گیرید و همکاری و تعأمل با گروه‌های بسیج جامعه پزشکی بصورت پشتیبانی دارویی، تجهیزاتی و خدماتی از این گروه‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان تأکید کرد: ارائه خدمات تخصصی طرح به صورت تعأمل با نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط به منظور معرفی و ارجاع افراد نیازمند دریافت خدمات تخصصی تکمیلی مانند بستری، جراحی، مراقبت ویژه و... است. همچنین ارائه خدمات پیشگیری و خود مراقبتی به صورت آموزش‌های بهداشتی، روانی، سبک زندگی سالم، ترویج و نهادینه‌سازی طب سنتی در قالب طراحی اپلیکیشن سلامت صورت می‌گیرد.
به گفته دکتر مالمیر مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در تاریخ هفتم مرداد ماه سال ۱۳۷۵ فعالیت رسمی خود را به منظور ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم به جامعه هدف آغاز کرد. که تاکنون بیش از ۵۰ مرکز درمانی در مناطق محروم کشور احداث و راه‌اندازی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار