کد خبر: 988299
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: جمع تعداد هیات‌های اقتصادی پذیرش شده از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا کنون ۳۲ هیات و جمع تعداد هیات‌های اقتصادی اعزام شده از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا کنون را نیز پنج هیات اعلام کرد.
علی‌اصغر عباس‌زاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی وزارت کشور استان آذربایجان‌شرقی در هفت ماهه سال ۱۳۹۸ در جذب سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در سازمان سرمایه‌گذاری رتبه دوم و در میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب، رتبه ششم در سطح کشور را کسب نموده است.

این مسوول از جذب ۳۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۷ و میزان ۲۴۷ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه سال‌جاری خبر داد.

وی به ارائه گزارش عملکرد هسته کلیدی «جذب و مدیریت منابع مالی» سند تدبیر توسعه استان پرداخت و گفت: هدف این هسته افزایش جذب سرمایه گذاری است که شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه­‌گذاری شناسایی و امکان‌سنجی طرح‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، معرفی ظرفیت‌ها، طرح‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به سرمایه‌گذاران و ایجاد بانک اطلاعات دانش و تجارب سرمایه‌گذاران و شناسایی سرمایه‌گذاران اقدامات اساسی برای تحقق این هدف تعریف شده‌اند.

عباس‌زاده در عین حال خاطرنشان ساخت: در مجموع از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون، تعداد ۹۶ طرح و فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی و ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری در بانک اطلاعاتی سازمان سرمایه‌گذاری ثبت شده است.

این مسوول جمع تعداد هیات‌های اقتصادی پذیرش شده از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا کنون را ۳۲ هیات و جمع تعداد هیات‌های اقتصادی اعزام شده از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون را نیز پنج هیات اعلام کرد.

وی گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در راستای شناسایی و رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران، علاوه‌بر نظارت و بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی به طرق مختلف نسبت به احصا و شناسایی مشکلات سرمایه‌گذاران اقدام کرده است که در این مدت جمعاً ۶۱ مشکل به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ارسال شده است.

عباس‌زاده افزود: اقدامات لازم در راستای حل این مشکلات از قبیل برگزاری جلسه، انعکاس مشکل به دستگاه‌های استانی و دستگاه‌های ملی صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی به ایجاد بانک اطلاعات دانش و تجارب سرمایه‌گذاران و شناسایی سرمایه‌گذاران نیز اشاره و اضافه کرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون نتیجه ملموسی حاصل نشده و به منظور اجرایی کردن این پروژه لازم است، دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله نمایندگی وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، فرمانداری‌ها و ... همکاری‌های لازم را با این مرکز به عمل آورند.

وی، بر لزوم بازنگری در قیمت خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر و گازی، ایجاد شعب بانک‌های خارجی در مناطق آزاد، افزایش بودجه به منظور انجام هرچه بهتر وظایف محول شده و جذب سرمایه‌گذاری، تعریف مشوق‌های منطقه‌ای و استانی با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط استان و تخصیص بودجه به منظور تهیه و تدوین نرم‌افزار‌های تحت گوشی‌های هوشمند جهت معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان تاکید کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر