کد خبر: 987483
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
نگاهی به تأخیر دوباره در رونمایی از سرمربی تیم ملی
دی هم تمام شد و خبری از معرفی سرمربی تیم ملی فوتبال نشد، آن هم در شرایطی که از مسئولان فدراسیون فوتبال گرفته تا وزارت ورزش وعده داده بودند که تا پایان ماه گذشته از جانشین مارک ویلموتس رونمایی می‌کنند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: البته شاید هم مسئولان فدراسیون فوتبال حق داشته باشند که وعده‌شان دارد به تأخیر می‌افتد، به خصوص که این هفته‌ها نه این فدراسیون، رئیس دارد و نه سرش خلوت است، به خصوص که ماجرای تصمیم سیاسی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گرفتن حق میزبانی از باشگاه‌های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا، تمام وقت مدیران آن را گرفته و هر روز ساختمان این فدراسیون در خیابان سئول جنوبی تهران میزبان مدیران چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا و جلسه پشت جلسه برای حل این مشکل و واکنش محکم به این تصمیم توهین آمیز است.

البته با این وجود مسئولان فدراسیون فوتبال می‌گویند پرونده انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال روی میزشان باز است، اما همچنان به توافق نهایی برای معرفی این گزینه نرسیده‌اند. حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال که شاید بدشانس باشد که در چنین روز‌های پرحاشیه‌ای مسئولیت فوتبال را قبول کرده، دو شنبه شب در برنامه فوتبال برتر شبکه سوم تلویزیون وعده داد که تا اول هفته آینده سرمربی جدید تیم ملی معرفی شود: «باید بهترین گزینه را انتخاب کنیم و ان‌شاء‌الله در چهار، پنج روز آینده سرمربی معرفی می‌شود. چیزی که می‌گویم واقعیت دارد.» آن طور که سرپرست فدراسیون فوتبال اعلام کرده است در بین گزینه‌های تیم ملی هم مربی داخلی و هم خارجی وجود دارد و برخلاف گمانه‌زنی‌ها این تنها داخلی‌ها نیستند که شانس دارند.

لابی با خدا برای نیمکت تیم ملی
با این حال به نظر می‌رسد شانس مربی داخلی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی بیشتر از گزینه خارجی باشد، به خصوص که مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، استفاده از مربیان بومی را سیاست ورزش ایران در روز‌هایی که کشور گرفتار بحران اقتصادی است، عنوان می‌کند: «سیاست کلی ورزش ایران استفاده از نیروی داخلی است، اما در بعضی از رشته‌هایی که شرایط خاص دارد نیاز است که مربی خارجی داشته باشد. ما نمی‌گوییم این قاعده است و استثنا ندارد، ولی ترجیح ما استفاده از نیروی داخلی خواهد بود.»

پس از ماجرا‌های مشکل انتقال پول که منجر به رفتن ویلموتس، استراماچونی و کالدرون از تیم ملی فوتبال و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شد، به نظر می‌رسد پرونده مربیان داخلی روی میز مسئولان فدراسیون فوتبال قطورتر و مورد توجه‌تر از گزینه‌های خارجی باشد. در این بین از امیر قلعه‌نویی و علی دایی به عنوان گزینه‌های داخلی تیم ملی فوتبال نام برده می‌شود و در صورت انتخاب یک مربی داخلی، یکی از این دو مربی، به عنوان جانشین ویلموتس، هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت. سرپرست فدراسیون فوتبال هم دو شنبه شب به صورت رسمی این گمانه‌زنی‌ها را تأیید کرد: «آقایان قلعه‌نویی و دایی گزینه ما هستند.»

در حالی از دایی به عنوان شانس اصلی رسیدن به نیمکت تیم ملی یاد می‌شود که او عصر دو شنبه در فدراسیون فوتبال در مواجهه با سؤال خبرنگاران، هرگونه صحبت درباره بر عهده گرفتن سرمربیگری تیم ملی فوتبال را رد کرد و حضورش در فدراسیون را به موضوع دیگری مرتبط دانست: «به هیچ عنوان کسی با من صحبتی در این باره نداشته است. الان هم به فدراسیون آمدم تا به کمیته استیناف بروم.»‌البته واکنش دایی درباره تکذیب هرگونه مذاکره، خیلی‌ها را یاد سال ۸۷ انداخت، سالی که دایی چند روز بعد از تکذیب حضورش در تیم ملی و اینکه تنها با خدا برای رسیدن به چیزی لابی می‌کند، به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال انتخاب شد! شانس دایی که این روز‌ها بدون تیم است وقتی بیشتر می‌شود که امیر قلعه‌نویی با توجه به قراردادش با باشگاه سپاهان، کار آسانی برای گرفتن رضایت از مدیران این تیم اصفهانی ندارد تا او یک قدم جلوتر از سرمربی زردپوشان اصفهانی باشد.

خارجی کم‌شانس‌تر از داخلی
گرچه احتمال انتخاب یک مربی داخلی برای هدایت تیم ملی فوتبال بیشتر است، اما به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال گزینه خارجی هم بین مربیان مورد نظر فدراسیون برای انتخاب جانشین ویلموتس حضور دارد. این در حالی است که پس از قرارداد برانکو با تیم ملی عمان، به نظر می‌رسد با توجه به اینکه این مربی کروات تنها گزینه خارجی مد نظر فدراسیون فوتبال بود، حضور مربیان غیرایرانی منتفی شده باشد. با این حال سرپرست فدراسیون فوتبال دو شنبه شب در تلویزیون تأیید کرد که هنوز مربیان خارجی شانس دارند. اگرچه برخی رسانه‌ها از دی بیاسی، مربی ایتالیایی که گفته می‌شد قرار بود جانشین استراماچونی در استقلال شود، به عنوان گزینه خارجی فدراسیون فوتبال نام می‌برند، اما سرپرست فدراسیون فوتبال ایتالیایی بودن این مربی را تکذیب کرد تا گمانه‌زنی‌ها در این باره بالا بگیرد، هرچند به نظر می‌رسد با توجه به تجربه ویلموتس، اولویت فدراسیون فوتبال، انتخاب یک مربی داخلی خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار