کد خبر: 987024
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
فشار دولت برای لغو تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تأخیر کمیسیون اقتصادی مجلس در تأیید گزارش تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت:‌دولت نیز فشار می‌آورد تا این تحقیق و تفحص کلید نخورد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «فارس»، در مورد وضعیت طرح تحقیق و تفحص مجلس از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اظهارداشت: بنده گزارش خود را در رابطه با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به کمیسیون اقتصادی مجلس داده‌ام و طبق قانون باید از سوی این کمیسیون به صحن علنی ارائه شود. در این زمینه به کمیسیون نیز اخطار داده‌ام که نمی‌تواند گزارش را نگه دارد بلکه باید موضع خود را شفاف بیان کند. البته دولت فشار آورده‌است که موضوع تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها انجام نشود. وی با اشاره به تخلفات عدیده‌ای که در بحث ماده ۸ قانون هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته‌است، عنوان کرد: در بحث کمک‌های بلاعوض مواردی احصا شده که منابع هدفمندی به شرکت‌های خصوصی اختصاص یافته که مبالغی ۱۰ و ۲۰ میلیارد تومان بوده‌است. این نحوه پرداخت شفاف نیست و ابهاماتی دارد.

براساس این گزارش، بر اساس ماده ۸ قانون هدفمندى یارانه ها، دولت مکلف است سى درصد خالص وجوه حاصل از اجرای این قانون را براى پرداخت کمک‌هاى بلاعوض، یا یارانه سود تسهیلات یا وجوه اداره شده براى اجرای موارد زیر هزینه کند: بهینه‌سازى مصرف انرژى در واحدهاى تولیدى، خدماتى و مسکونى و تشویق به صرفه‌جویى و رعایت الگوى مصرف که توسط دستگاه اجرایى ذى ربط معرفى مى‌شود. اصلاح ساختار فناورى واحدهاى تولیدى در جهت افزایش بهره‌ورى انرژى، آب و توسعه تولید برق از منابع تجدیدپذیر. جبران بخشى از زیان شرکت هاى ارائه‌دهنده خدمات آب و فاضلاب، برق، گاز طبیعى و فرآورده هاى نفتى و شهردارى‌ها و دهیارى‌ها ناشى از اجرای این قانون. گسترش و بهبود حمل و نقل عمومى در چارچوب قانون توسعه حمل و نقل عمومى و مدیریت مصرف سوخت و پرداخت حداکثر تا سقف اعتبارات ماده ۹ قانون مذکور. حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزى و صنعتى. حمایت از تولید نان صنعتى. حمایت از توسعه صادرات غیرنفتى. توسعه خدمات الکترونیکى تعاملى با هدف حذف یا کاهش رفت و آمدهاى غیرضرور.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار