کد خبر: 986406
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

از گذشته تا به کنون کاشان به عنوان کهن ترین شهر های ایران در زمینه تولید فرش شناخته شده است. این هنر زیبا و بی بدیل در گذشته به صورت فرش دستباف تولید می شده است، با پیشرفت تکنولوژی و ظهور انواع ماشین های تولید فرش ماشینی، کاشان همچنان جایگاه قبلی و ویژه خود را در زمینه تولید فرش ماشینی همچون فرش دستباف در بازارهای داخلی و خارجی حفظ نموده است.

تا دهه 50 شمسی صنعت فرش در کاشان به صورت فرش دستباف بوده است، از این دهه به بعد یعنی در حدود 40 سال گذشته صنعت فرش ماشینی در کاشان شروع به فعالیت نموده است. به طوری که بخش عظیم فرش مورد نیاز بازارهای داخلی و خارجی در کارخانجات فرش کاشان در استان اصفهان تولید می گردد.

کارخانجات بسیاری به تولید فرش ماشینی در کاشان می پردازند، وب سایت های مرجعی هستند که اسامی کارخانه های فرش کاشان در آنها موجود می باشد. شرکت های مانند فرش قیطران کاشان، فرش فرهی و فرش زمرد که به تولید فرش ماشینی با کیفیت می پردازند. با گذر زمان و تجهیز کارخانه جات فرش کاشان استان اصفهان به دستگاه های روز دنیا امکان تولید انواع فرش ماشینی با کیفیت و با طرح و نقشه زیبا میسر گردید.

فرش کاشان، موفقیت فروش فرش کاشان در بازارهای خارجی

فرش کاشان

کیفیت در کنار زیبایی فرش کاشان باعث شده به عنوان یک کالای صادراتی در نظر گرفته شود. فرش کاشان چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای خارجی مشتریان خاص خود را دارد. طرح و نقش فرش با اصالت ایرانی ریشه در فرهنگ غنی دارد در نتیجه باعث آرامش و گرمی محیط زندگی افراد می شود.

کاشان به عنوان قطب تولید کننده انواع فرش ماشینی در ایران معروف می باشد، به همین دلیل در کاشان فروشگاه های فرش ماشینی بسیاری جهت خرید انواع فرش ماشینی موجود می باشد. زیبایی و تنوع فرش های کاشان به حدی است که پاسخگوی تمامی افراد با سلایق گوناگون می باشد.  

فرش کاشان و خصوصیات بارز فرش کاشان

اعتبار فرش کاشان در جهان به اندازه ایست که کشور های دیگر از نام کاشان در تولید محصولات خود به عنوان یک برند شناخته شده و معتبر استفاده می کنند.

عوامل زیادی در با کیفیت بودن فرش کاشان دخیل است، عواملی همچون مواد اولیه با کیفیت، بکارگیری دستگاه های پیشرفته در تولید فرش، بکار گیری طرح و نقش زیبا و چشم نواز و ...، تمامی عوامل در کنار یکدیگر باعث معروفیت فرش کاشان به عنوان یک برند معتبر در بازارهای جهانی شده است. در ادامه به فاکتورهای لازم برای یک فرش با کیفیت می پردازیم:

با کیفیت بودن مواد اولیه:

در بافت فرش ماشینی از دو نخ تار و پود استفاده می شود. جنس نخ تار بسته به کیفیت نهایی فرش تولید شده یا از جنس bcf یا از جنس اکرولیک استفاده می شود. در فرش های درجه یک جنس پود از الیاف پنبه می باشد.

دستگاه های پیشرفته بافت فرش ماشینی:

 فرش دستبافت همانگونه که از نامش مشخص است حاصل دسترنج بافندگان فرش است، اما در زمینه فرش ماشینی از به روز ترین دستگاه های بافت فرش جهت تولید فرش ماشینی با کیفیت استفاده می شود.

  • میزان تراکم و تعداد شانه :

فرش ماشینی کاشان در انواع مختلف تراکم و شانه بافته می شود، هرچه میزان تراکم و تعداد شانه فرش بیشتر باشد به همان میزان فرش با کیفیت و ریز بافت تری حاصل می شود. به طور مثال فرش های 1500 شانه از جمله فرش های لوکس و ظریف است که به عنوان یک کالای لوکس صادراتی در بازارهای داخلی و خارجی طرف داران خاص خود را دارد.

تولید کنندگان فرش ماشینی در تلاشند تا فرش ماشینی با کیفیت و ظاهر فرش دستباف تولید نمایند، این محصول با نام فرش ماشینی دستباف گونه نمونه ایی دیگر از فرش کاشان است که ظرافت و زیبایی طرحهای سنتی را به صورت صنعتی و با کیفیت بالا به مرحله ظهور رسانده است.

در تولید فرش دستبافت از الیافی از جنس کرک و پشم و با هنر دست بافته می شود، ولی در فرش دستباف گونه با جایگزین نمودن الیاف مانند اکریلیک هیت ست شده و استفاده از ماشین آلات صنعتی بجای دست، فرشی زیبا و با کیفیت همچون فرش دستباف تولید نمایند.

فرش کاشان، موفقیت فروش فرش کاشان در بازارهای خارجی

فرش ماشینی کاشان

در بافت فرش ماشینی از طرح های فرش دستبافت استفاده می شود طرح هایی زیبایی همچون ترنج و لچک، از جمله طرح های پرفروش فرش ماشینی می توان به انواع طرح شکارگاه، طرح افشان، طرح خشتی و اسلیمی اشاره نمود. به علت پر نقش و نگار بودن این طرح ها در بافت فرش های 1000 شانه و 1200 شانه استفاده می شود.

فرش کاشان و عوامل موثر در صادرات فرش

در ابتدا انواع فرش دستباف به عنوان کالای لوکس به سایر کشورها صادر می شده است. بعد از تولید فرش ماشینی در ایران همچنان فرش به عنوان یک کالای صادراتی به کشورهای دیگر صادر می گردد. با ظهور فرش ماشینی دستباف گونه میزان صادرات فرش به بازارهای جهانی نسبت به گذشته افزایش چشم گیری داشته است. به طور مثال در بازارهای اروپایی فرش های دستباف گونه ایران به صورت 350 شانه و 500 شانه بیشترین تقاضا را دارند.  

به علت تولید فرش به مرکزیت کاشان و نیاز سایر بازارهای داخلی در ایران، شرکت های تولید کننده فرش در کاشان به غیر از فروش فرش به صورت حضوری، مبادرت به فروش فرش به صورت اینترنتی نمودن تا مشتریان گرامی بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری فرش دلخواه خود را بدون واسطه و به قیمت درب کارخانه خریداری نمایند.

علاوه بر شرکت های تولید کننده فرش ماشینی در کاشان در سایر شهرهای ایران نیز به تولید فرش ماشینی می پردازند، به طور مثال شرکت فرش ماشینی مشهد از جمله شرکت های تولید کننده فرش ماشینی در ایران است. قیمت فرش ماشینی مشهد نیز همانند سایر شرکت های تولید کننده فرش ماشینی به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

مزیت خرید فرش از طریق فروشگاه اینترنتی فرش

تولید فرش به مرکزیت کاشان و وجود بازار تقاضا چه در بازار های داخلی و چه در بازارهای خارجی باعث شده است که تولید کنندگان فرش ماشینی علاوه بر روش های سنتی در زمینه فروش فرش، از روش های مجازی نیز بهره بگیریند. یکی از روش ها راه اندازی فروشگاه های اینترنتی فرش است در ادامه به معرفی مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی فرش می پردازیم.

فرش کاشان، موفقیت فروش فرش کاشان در بازارهای خارجی

خرید فرش ماشینی

عدم محدودیت مکانی:

 هر یک از خریداران گرامی جهت مشاهده و اطلاع از قیمت و اطلاعات مربوط به یکی فرش لازم است یا به فروشگاه ها یا فرش فروشی های سنتی و یا به کارخانه تولید فرش مراجعه نمایند. هر کدام از این روش ها به جز هزینه بر بودن سختی های خاص خود را برای مشتریانی که در شهرهای دیگر هستند خواهد داشت، ولی فروشگاه اینترنتی این محدودیت را از بین برده و هریک از خریداران گرامی بدون صرف هزینه و مراجعه به مکانی خاص در هرجایی به مشاهده اطلاعات لازم برای خرید فرش مد نظر خود بپردازند.

عدم محدودیت زمانی:

 برای خرید از هر فروشگاهی می بایست در زمانی خاص که فروشنده در محل حضور دارند مراجعه نمود. ولی مزیت فروشگاه های اینترنتی امکان خرید به صورت 24 ساعته است و محدودیت های فروشگاه های سنتی از بین می رود.

امکان خرید فرش به قیمت درب کارخانه:

 به علت حدف هزینه های جانبی نظیر هزینه حمل کالا، حذف واسطه گری و هزینه های اضافی دیگر، با خرید از فروشگاه اینترنتی فرش امرالد مشتریان گرامی می توانند فرش را به قیمت درب کارخانه خریداری نمایند.

از جمله فروشگاه های اینترنتی معتبر فروشگاه اینترنتی فرش زمرد است، این فروشگاه آنلاین ارائه کننده جدیدترین و با کیفیت ترین فرش ماشینی کاشان در تعداد شانه و تراکم های گوناگون است، جهت مشاهده و استعلام قیمت انواع فرش ماشینی به آدرس اینترنتی http://emeraldrug.com مراجعه نمایید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار