کد خبر: 986392
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۷
دورهمی‌هایمان را فدای رسانه نکنیم
علیرضا رضوی درمیان
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: در دنیای امروز و در اندیشه دینی حفظ و تعمیق روابط فامیلی و ارتباط صمیمانه اقوام بسیار با اهمیت است. چون دارای آثار فردی اعم از دنیوی و اخروی و همچنین پیامد‌های اجتماعی خاصی است. عواملی، چون آگاه نبودن به وظایف و حقوق متقابل یکدیگر، ضعف‌های اخلاقی و مذهبی و افراط در استفاده از رسانه و پر هزینه بودن آن و کوچک شدن فضا‌های محل سکونت افراد در کاهش دورهمی و روابط خانوادگی مؤثرند.

امروزه یکی از بخش‌های مهم زندگی هر فرد و رفع نیاز‌های او بحث ارتباط است که می‌تواند استعداد‌ها را شکوفا و خلاقیت‌ها را به فعلیت برساند و تأکید دین اسلام بر صله رحم و آثار متعدد دنیوی و اخروی آن بسیار حائز اهمیت است.
اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث شده است نتوانیم دور هم بنشینیم و زندگی خود را مدیریت کنیم و به صورت حضوری و چهره به چهره با هم در ارتباط باشیم. متأسفانه ما امروز دوست داریم از هم دور باشیم و به همین جهت وقتی هم که در جلسات دید و بازدید و صله رحم در کنار هم هستیم، آن را تبدیل به سینمای خانگی می‌کنیم و همه به جای درددل کردن با هم به تماشای فیلم می‌پردازیم. پس مدیریت زمان و دورهمی‌های خود را به رسانه واگذار کردیم و این خطرناک است. باید رسانه را کنترل و زندگی خود را به دست بگیریم.

بحث خانه‌های کوچک ۷۰ متری آپارتمان‌نشینی و ندیدن آفتاب روزانه باعث شده است نتوانیم ارتباطات انسانی و عاطفی خود را منتقل کنیم و از پذیرش بیش از چند خانواده همیشه باید معذور باشیم و این سبب می‌شود ارتباط‌های انسانی و عاطفی کم شود. پس کم‌کم حفظ نسب خویشاوندی از بین رفته یا کمرنگ می‌شود.
اگر پدر و مادر در خانواده نباشند و این آگاهی وجود نداشته باشد، دیگر نبود افراد حس نمی‌شود که هیچ، بلکه باعث خوشحالی افراد آن خانواده هم می‌شود. این آثار بسیار بدی دارد و قطعاً ارتباطات و دورهمی‌ها را از بین می‌برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار