کد خبر: 985184
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
رییس هیات ورزش کبدی استان کردستان
رییس هیات ورزش کبدی استان کردستان گفت: تاکنون تعداد ۲۳۰ ورزشکار در رشته کبدی در استان ساماندهی شده‌اند.

رفیق رضاقلی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان با اشاره به اینکه خانه کبدی در سنندج دایر است و ورزش کبدی در این شهرستان از جایگاه مطلوبی برخوردار است گفت: هم اکنون این ورزش در شهرستان‌های دیواندره، قروه، مریوان و بیجار فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه ورزش کبدی بانوان در شهرستان‌های سنندج و دیواندره فعال است، گفت: مهم‌ترین مشکل ورزش بانوان مسایل فرهنگی و مخالفت خانواده‌ها با ورزش کبدی بانوان است.

رضاقلی مربی ماهر و باتجربه را یکی از نیازهای ورزش کبدی استان برشمرد و افزود: معرفی ورزش کبدی، برگزاری دوره مربی‌گری و تربیت مربیان توانمند یکی از اولویت‌های هیات کبدی استان است.

رییس هیات ورزش کبدی استان کردستان رشد و توسعه هر ورزشی را نیازمند زیرساخت‌ها و منابع مالی مورد نیاز دانست و گفت: کمبود مربی در بخش بانوان مهم‌ترین چالش بانوان در این عرصه است.

وی با اشاره به اینکه ورزش کبدی رشته مدال‌آوری است و کردستان در این رشته توانسته به موفقیت‌های خوبی دست یابد، اظهار کرد: ورزش کبدی مانند سایر رشته‌های فوتبال و بسکتبال باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس هیات ورزش کبدی استان کردستان گفت: تاکنون تعداد ۲۳۰ ورزشکار در رشته کبدی در استان ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: سال گذشته شهرستان سنندج در مسابقات کشوری جایگاه دوم کشوری نوجوانان و رتبه پنجم کشوری جوانان را کسب کرد.

رضاقلی تعامل هیات کبدی استان با آموزش و پرورش را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استعدادیابی مربیان در مدارس یکی از برنامه‌های مهم هیات کبدی استان است و رده سنی ۹ تا ۱۲ سال جامعه هدف ماست.

به گفته وی، کلاس‌های آموزش مربی‌گری بهمن امسال در دانشگاه فرهنگی تربیت معلم برگزار می‌شود.

رییس هیات ورزش کبدی استان کردستان یادآورشد: ورزش کبدی ورزشی گروهی و نوپاست و ریشه در بازی‌های بومی محلی دارد، ورزش کبدی ترکیبی از کشتی و مشابه یوگاست و برای انجام آن تشک تاتامی مورد نیاز است، برخی از حرکات این ورزش شبیه کشتی است.

به گزارش جوان، ورزش کبدی قدمتی چهار هزار ساله دارد، از سال ۷۵ این ورزش زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی آغاز به فعالیت کرد و از سال ۸۵ رسما در استان کردستان استارت خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر