کد خبر: 985153
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
معاون اسبق وزیر نفت گفت: در جنگ تحمیلی در حالی که به دفعات پالایشگاه‌های ما توسط هواپیما‌های مدرن امریکایی مورد حمله قرار گرفت، اما تولید فرآورده هیچکدام از پالایشگاه‌های ما متوقف نشد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: علیرضا ضیغمی، معاون اسبق وزیر نفت و مدیر عامل اسبق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگو با «فارس» در پاسخ به ادعا‌های سناتور‌های امریکایی مبنی بر نابود‌کردن پالایشگاه‌های ایران گفت: بنده در زمان جنگ تحمیلی نیز در صنعت نفت این کشور مشغول به خدمت بودم. در آن زمان نیز امریکایی‌ها و اروپایی‌ها به همراه کشور‌های منطقه مثل عربستان از صدام حمایت می‌کردند و انواع امکانات جنگی را در اختیار او می‌گذاشتند تا پالایشگاه‌ها و تجهیزات ما را مورد حمله قرار دهند، اما در آن زمان نتوانستند کاری از پیش ببرند. حالا هم ترامپ و برخی سناتور‌های امریکایی ادعا کرده‌اند که پالایشگاه‌های ما را نابود می‌کنند که اولاً باید گفت غلط می‌کنید؛ ثانیاً این حرف‌ها یک شعار توخالی است تا بتوانند بر عزم و اراده ما برای انتقام خون شهید قاسم سلیمانی خلل وارد کنند. ضیغمی همچنین افزود:‌در جنگ تحمیلی امکانات ما در صنعت نفت بسیار محدود بود و به‌رغم محدودیت امکانات، حتی یک روز هم تولید و صادرات نفت و تولید فرآورده ما متوقف نشد. در حالی که به دفعات پالایشگاه‌های ما توسط هواپیما‌های مدرن امریکایی مورد حمله قرار گرفت، اما نتوانستند در کار ما خلل جدی وارد کنند. بنابراین این ادعا‌ها همه توخالی و لاف‌زنی است. وی خاطر نشان کرد: در زمان دفاع مقدس ما توان کنونی را در ساخت داخلی تجهیزات صنعت نفت نداشتیم و آن زمان با امکانات محدود کار‌های بازسازی را انجام می‌دادیم. به برخی از مناطق ما بیش از ۴۰ بار حمله نظامی شد و تجهیزات ما بمباران شدند، اما در کمتر از ۴۸ ساعت بازسازی‌ها انجام و مراکز ما آماده فعالیت می‌شدند.

معاون سابق وزیر نفت در پایان گفت: در زمان جنگ تحمیلی صادرات نفت‌مان استمرار داشت. حتی آن زمان هجمه رسانه‌ای انجام می‌دادند تا اینگونه وانمود کنند که ایران دیگر نمی‌تواند نفتی صادر کند، چون پالایشگاه‌هایش نابود شده‌است، اما ما به خریداران نفت خبر می‌دادیم که روند تولید و فروش نفت ایران استمرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار