کد خبر: 985010
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از فعالیت تعداد ۴۰ تشکل و انجمن مردم نهاد در حوزه‌های مرتبط با فعالیت این اداره کل خبر داد.

مرتضی آبدار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان از پیشگامان مشارکت مردمی در قالب تشکل های مردمی در کشور است، افزود: با توجه به نقش مهم انجمن های مردم نهاد به عنوان مجموعه های مکمل و همراه دولت، از ظرفیت علمی و اجرایی این مجموعه ها در تمامی زمینه های فعالیتی اداره کل استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اتخاذ راهبردهای حمایتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان برای تشکیل و فعالیت این تشکل ها، از مجموع انجمن های فعال، تعداد ۲۱ تشکل طی ۴ سال اخیر مجوز فعالیت گرفته اند.

آبدار اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۶ انجمن مردم نهاد به صورت تخصصی در حوزه صنایع دستی، ۱۶ انجمن در حوزه گردشگری، ۱۴ انجمن در حوزه میراث فرهنگی و ۴ نیز انجمن با مجوز فعالیت در هر سه حوزه مزبور فعال هستند.

به گفته وی شهرستان های تبریز، میانه، مراغه، مرند، شبستر و بستان آباد دارای بیشترین تعداد انجمن های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

آبدار افزود: در راستای حمایت از فعالیت های سمن ها و انجمن های مردم نهاد اردیبهشت ماه امسال، سمن سرای تشکل های مردم نهاد آذربایجان شرقی در محل خانه تاریخی صلح جو تبریز آغاز به کار کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر