کد خبر: 983859
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
روحانی:
رئیس‌جمهور گفت: این حرف منطقی نیست که برخی که با دولت خرده فرمایش دارند، بگویند شما در سال ۹۵ و ۹۶ چه وعده‌هایی دادید و چرا در فروردین ۹۸ لحن شما فرق کرده است. آن شرایط، شرایط صلح بود، اما الان در شرایط جنگ هستیم و شرایط جنگ، شرایط خودش را دارد و در همه دنیا شرایط جنگ، شرایط ویژه خودش را دارد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز (دوشنبه) پس از بازدید از نمایشگاه تازه‌ترین تولیدات و دستاوردها، فناوری‌های‌نو و پژوهش‌های جدید در حوزه پتروشیمی که به مناسبت روز صنعت پتروشیمی برپا شده است، اظهار کرد: در شرایط فشار و تحریم دشمن، مسیر و راهی را که صنعتگران و کارآفرینان ما انتخاب کردند، به خوبی توانستند ادامه مسیر دهند و این یک افتخار بزرگ برای تاریخ کشور ماست.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: بنده در این جا به صراحت عرض می‌کنم که دوران تحریم و فشار نسبت به ملت ایران به سر خواهد آمد، به این دلیل که بدخواهان و دشمنان ما متوجه شدند با فشار حداکثری نمی‌توانند ما را وادار به تسلیم کنند.

وی متذکر شد: همه هدف آنان این بود که ما سر میز مذاکره برویم تا هر چه آنان بگویند، ما قبول کنیم، اما این کار در ایران اسلامی ما نشدنی است و مردم ما در سال ۹۷ و ۹۸ و مخصوصا از ۱۳ آبان سال گذشته که فشار‌های حداکثری بر ما وارد شد، در این مدت به خوبی ایستادگی و مقاومت کردند.

روحانی تصریح کرد: البته بخشی از این ایستادگی به خود مردم بازمی‌گردد که تحمل و صبر مردم بالا برود و بتوانند در شرایط سخت، زندگی‌شان را پیش ببرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیداست که شرایط عادی با شرایط جنگ متفاوت است، اظهار داشت: برخی به دولت دوازدهم خطاب می‌کنند و می‌گویند که آن قول‌هایی که در ابتدای دولت دادید، چرا عین آن قول‌ها عملیاتی نمی‌شود؟ ما در شرایط صلح آن قول‌ها را داده بودیم، اما بعدا وارد یک جنگ شدیم و این جنگ را ما انتخاب نکردیم، شروع نکردیم و حتی ما به طرف مقابل بهانه هم ندادیم بلکه آنان این جنگ را آغاز کردند و به دنبال آن بودند که قامت استوار ملت بزرگ و فرهیخته ما را بشکنند.

وی بیان کرد: این حرف منطقی نیست که برخی که با دولت خرده فرمایش دارند، بگویند شما در سال ۹۵ و ۹۶ چه وعده‌هایی دادید و چرا در فروردین ۹۸ لحن شما فرق کرده است. آن شرایط، شرایط صلح بود، اما الان در شرایط جنگ هستیم و شرایط جنگ، شرایط خودش را دارد و در همه دنیا شرایط جنگ، شرایط ویژه خودش را دارد.

روحانی تصریح کرد: دشمنان از سال ۹۷ یک جنگ شدید و همه جانبه اقتصادی را علیه ما آغاز کردند و می‌خواستند این جنگ، سیاسی هم بشود و همه دنیا را وادار به تقابل با ایران کند، اما ناموفق بودند و همچنین می‌خواستند این جنگ حقوقی هم شود. به این معنا که سازمان ملل و نهاد‌های بین المللی ما را محکوم کنند که در این زمینه هم ناموفق بودند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در جنگ اقتصادی نیز آنچه هدف آنان بود، حاصل نشده و نخواهد شد و ما در شرایطی نیستیم که ملت ما در زندگی روزمره و نیازمندی‌های ضروری خودش، دچار مشکل شود.

وی تأکید کرد: آمار‌های ما در بهار و تابستان نشان داد که روند اشتغال ما علیرغم فشار و تحریم‌های دشمن درست است و زمانی که اشتغال مسیر خودش را طی می‌کند، به این معناست که تولید در مسیر خودش است و اگر تولید نباشد، اشتغال هم نخواهد بود.

روحانی افزود: ما توانستیم تورم شدیدی را که پایان سال گذشته آغاز شد، در اردیبهشت مهار کنیم و نگذاشتیم که با آن سرعت حرکت کند که به معنای ناموفق بودن دشمن است.

رئیس جمهور یادآور شد: حتی در رشد اقتصادی که سال گذشته منفی بود، امسال شرایط ما متفاوت است و امیدمان این است که در سال آینده، رشد اقتصادی کشور منفی نباشد که به معنای آن است که دشمنان ما ناموفق بوده اند.

وی با اشاره به اینکه همه رهبران بزرگ دنیا در خارج از کشور در ملاقات با ما به صراحت اعلام می‌کنند آمریکا هم اشتباه کرده و هم ناموفق بوده است، گفت: نزدیکترین دوستان آمریکا این مطلب را به ما می‌گویند.

روحانی بیان کرد: دشمنان محاسبه کرده بودند که چند ماه به مردم ایران فشار وارد کنند و سپس باعث شوند که مردم ایران به خیابان بیایند و علیه نظام خودشان شورش کنند و تصورشان این بود که مردم از آنان دعوت می‌کنند که به ایران بیایند و برایشان فرش قرمز پهن کنند. این حداکثر نادانی و بدمحاسبه کردن است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مردم ما به خوبی می‌فهمند که چه کسی به آنان فشار آورده است و این افراد چه کسانی هستند. اگر ما آغازگر این جنگ بودیم، ممکن بود ما مورد سوال و ایراد قرار می‌گرفتیم، اما ما تعهدات خودمان را به خوبی عمل کردیم.

وی با بیان اینکه اولین عاملی که ما را موفق کرده، حضور شجاعانه مردم در صحنه است، افزود: مردم راه خودشان را تشخیص دادند. دوست را از دشمن به خوبی تشخیص دادند و علیرغم آنکه دشمنان ابزار و وسایل مختلفی از لحاظ تبلیغاتی در اختیار دارند، اما نتوانستند ملت ما را منحرف کنند.

روحانی با اشاره به اینکه سرداران جبهه اقتصاد عامل دوم موفقیت کشور هستند، خاطرنشان کرد: این افراد در مرز آمدند و این بار را بر دوش گرفتند. دشمنان فکر می‌کردند که اگر درآمد نفت خام ما را کاهش دهند، درآمد ارزی ما دچار اختلال می‌شود و روی نفت خام فشار آوردند، اما همه صنعتگران و کارآفرینان ما تلاش‌های زیادی کردند و در میان درآمد‌های صادراتی غیر نفتی ما پتروشیمی در خط مقدم است.

رئیس جمهور با اشاره به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی گفت: طبق گفته همتی، ۲۰ درصد نیاز‌های ارزی کشور را پتروشیمی تأمین می‌کند و در سامانه نیما هم بالای ۵۰ درصد این سامانه را صنعت پتروشیمی تأمین می‌کند که به این معناست که صنعت پتروشیمی در خط مقدم است.

وی بیان کرد: زمانی که صنعتی در خط مقدم است و بار مسئولیت سنگین کشور را بر دوش دارد، وظیفه همه ما حمایت از آن صنعت است و مردم، افکار عمومی، دستگاه‌های اجرایی، مجلس و قوه قضائیه باید از آن حمایت کنند چرا که آنان به صحنه آمدند و این افتخار بزرگ را نصیب صنعت کشور کردند.

روحانی با اشاره به اینکه کلمه جهش لایق حرکت صنعت پتروشیمی است، اظهار داشت: وقتی ما در صنعتی از کلمه جهش استفاده می‌کنیم به این معناست که حرکت آن صنعت از حالت عادی بسیار سریعتر و شتابان‌تر است و این صنعت راه نمی‌رود بلکه شتابان و با جهش حرکت می‌کند.

وی افزود: در آغاز دولت یازدهم، محصولات پتروشیمی نزدیک به ۵۰ میلیون تن بود، اما در پایان جهش دوم یعنی در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون تن و تقریبا دو برابر می‌رسد.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
2
این حرفا تا به کی جناب روحانی؟
hadi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
خوبه که میگی ما به او بهانه ندادیم و او شروع کرد. این را باید از ابتدا می فهمیدیم که دشمن چه با بهانه و بدون بهانه دشمنی میکند و اینکه بخواهی بهانه را از دست دشمن بگیری و... کاری بیهوده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
ما را رها کن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار