کد خبر: 982571
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
سپاهان با ۵ گل جایگاهش را از استقلال پس گرفت
هفته نخست دور برگشت رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال عصر پنج‌شنبه با برگزاری چهار دیدار مهم آغاز شد که طی آن پرسپولیس از سد پارس جنوبی گذشت، سپاهان در مصاف با شاهین بوشهر به برتری رسید، تراکتورسازان نخستین باخت این فصل نفت مسجدسلیمان را رقم زدند و استقلال بار دیگر برابر ماشین‌سازان تبریزی تن به شکست داد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرسپولیس ساعت ۱۵ عصر پنج‌شنبه در ورزشگاه تختی شهر جم به مصاف پارس جنوبی رفت و با یک برد دیرهنگام موقتاً صدر جدول را از آن خود کرد. صدرنشینی که البته بعد از دقایقی به دلیل تفاضل گل کمتر تقدیم یاران قلعه‌نویی شد. شاگردان کالدرون با کسب دهمین برد این فصل فاصله خود را با صدر جدول به کمترین حد ممکن رساندند و حالا فقط چند گل با جایگاهی که طی چهار سال گذشته در سلطه خود داشتند فاصله دارند. اما با وجود کسب دهمین برد این فصل باز هم نقطه ضعف سرخپوشان در خط حمله و عدم توانایی مهاجمان این تیم در امر گلزنی به چشم آمد، خصوصاً که بار دیگر این مهدی ترابی بود که پرسپولیس را نجات داد و مانع از دست رفتن دو امتیاز باارزش هفته شانزدهم شد. با کسب برتری یک بر صفر در جم، یاران کالدرون حالا با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم جدول قرار دارند. با وجود این به نظر می‌رسد که اشتباهات فنی مرد آرژانتینی در چیدمان ترکیب و پیاده کردن تاکتیک‌های بازی در کنار ناکارآمدی مهاجمان این تیم به‌خصوص علیپور در ادامه برای پرسپولیس گران تمام شود. اصرار مرد آرژانتینی به بازی هوایی، آن‌هم در شرایطی که اکثر گل‌های پرسپولیس در طول این فصل روی زمین و با پاس‌کاری تیمی به ثمر رسیده، کار این تیم را در امر گلزنی سخت کرده، خصوصاً که برخی تیم‌ها، چون پارس جنوبی به دلیل عدم توانایی برای مقابله به مثل با سرخپوشان، ترجیح‌شان دفاع اتوبوسی است. اما آیا کالدرون که خیلی سخت اشتباهاتش را می‌پذیرد قبول می‌کند که به جای تأکید بر ارسال از کناره‌ها، شاگردانش را به شوت زدن و بازی روی زمین ترغیب کند برای گلزنی یا همچنان به لطف برد‌های تک‌گله با همین فرمان پیش خواهد رفت که در این صورت بدون تردید کارش در ادامه بیخ پیدا خواهد کرد، آن‌هم در شرایطی که حالا بار دیگر خود را به عنوان یک مدعی جدی نشان داده است!

نکته جالب این بازی جسارت قاضی میدان بود که طی تصمیمی اشتباه یک پنالتی به سود سرخپوشان گرفت، اما بعد از مشورت با کمک‌های خود آن را ملقی کرد که تصمیم او در ادامه برای برگرداندن پنالتی تصمیمی درست، اما جسورانه بود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی، اما یک ساعت بعد با برتری برابر شاهین بوشهر بار دیگر به صدر جدول بازگشتند، آن‌هم به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به سرخپوشان تهرانی. سپاهان که این فصل با نتایج قابل قبول یکی از مدعیان پروپاقرص صدرنشینی بوده در یک بازی پرگل موفق شد شاهین بوشهر را در اصفهان ۵ بر صفر شکست دهد تا نه فقط بار دیگر صدر جدول را بازپس گیرد که تفاضل گل خود را نیز بهبود بخشد. مسئله‌ای که در هفته‌های پایانی و با توجه به رقابت تنگاتنگ مدعیان می‌تواند به سود زردپوشان اصفهانی تمام شود.

تکرار باخت به ماشین‌سازان
در دیگر بازی مهم عصر پنج‌شنبه استقلال بار دیگر برابر ماشین‌سازان تبریزی تن به شکست داد، آن‌هم در شرایطی که خیلی زود و در دقیقه ۲۳ بازی توسط شیخ دیاباته به گل رسیده بود. تصور جبران شکست دور رفت در تبریز آبی‌پوشان تهرانی را چنان مغرور کرده بود که به فاصله ۱۰ دقیقه حریف تبریزی بازی را به تساوی کشاند و دست‌آخر نیز با یک پنالتی، بازی به سود ماشین‌سازان تبریزی به پایان رسید تا استقلالی که بعد از چند فصل موفق به صدرنشینی شده بود با سقوطی آزاد به رده سوم جدول بازگردد. البته شکست در نخستین بازی دور برگشت را می‌توان به حاشیه‌های رفتن استراماچونی ارتباط داد و عدم حضور مرد ایتالیایی روی نیمکت آبی‌پوشان را دلیل اصلی این ناکامی خواند.

اما واقعیت این است که استقلال در بازی با ماشین‌سازی بعد از برتری زودهنگام مغرور شد و همین مسئله نیز باعث شد نتواند نتیجه به دست آمده را حفظ کند و سومین باخت این فصل را در آزادی و مقابل دیدگان هواداران خود متحمل شد. شاید هم اگر این تیم یک بزرگ‌تر داشت تا به موقع بازیکنان تیم را متوجه اشتباهشان کند همچنان در صدر جدول می‌ماند، اما آبی‌های پایتخت با غرور بی‌موقع سه امتیاز با ارزش هفته نخست دور برگشت را به سادگی هرچه تمام‌تر از دست دادند تا ماشین‌سازی تبریز به گربه سیاه این تیم تبدیل شود و رسول خطیبی از شادی این برد غش و ضعف کند و به جای کنفرانس خبری بعد از بازی برای جشن گرفتن شکست دوباره استقلال در طول یک فصل راهی رختکن شود!

در دیگر بازی عصر پنج‌شنبه تراکتورسازان تبریزی هم در حالی برابر نفت مسجدسلیمان به برتری یک بر صفر دست یافتند که این نخستین باخت این فصل شاگردان تارتار بود. باختی که صعود تبریزی‌ها به رده ششم جدول را در پی داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار