کد خبر: 982399
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
دولتمردانی که نمی‌دانند تحریم‌ها را فرصت بدانند یا تهدید؟
حسن روحانی در سفر اخیر به مالزی، در دیدار با ایرانیان مقیم این کشور گفته: «برخلاف تصور دشمنان، مردم ایران به‌رغم قرار داشتن در شرایط سخت معیشتی به خاطر تحریم‌های ناعادلانه، ایستادگی کردند و حتی در برخی زمینه‌ها، فشار‌های حداکثری دشمن را به فرصت تبدیل کردند.»
سرویس سیاسی جوان آنلاین: تبدیل تحریم و فشار به فرصت اتفاق خوبی است، به لحاظ عقل سیاسی و نیز دادن اعتماد به نفس جمعی به یک ملت تحت تحریم و گذر از تحریم‌ها با کمترین آسیب اجتماعی و سیاسی و اقتصادی، بهترین کار همین است که تهدید تحریم، تبدیل به فرصت خودکفایی و ایستادگی و بومی‌سازی شود. اما مواضع پیشین حسن روحانی و معاون اولش اسحاق جهانگیری نشان می‌دهد که نه تنها با این روش مخالف بوده‌اند، بلکه آن را برای تخطئه رقیب به کار می‌بردند.

اردیبهشت ۹۶ و در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری، جهانگیری که به عنوان کاندیدای پوششی در مناظره‌ها حضور داشت، خطاب به مردم گفت: «ملت ایران! آیا کسانی که تحریم را برای شما فرصت می‌دانند، بهترند؟ ملت ایران! ما از تحریم‌ها عبور کردیم! در یک مقطع از تاریخ کشور مسائل کشور به سمت شعار دادن رفت! مردم باید دقت کنند که چقدر حرف‌های کاندیدا‌ها واقعی است و چقدر شعار‌های فریبنده!» در واقع جهانگیری می‌خواست بگوید ما بهتر هستیم که از اساس، تحریم را از بین بردیم، نه آن‌هایی که می‌گویند تحریم‌ها فرصت است و ...

کمی بیش از یک سال بعد در مرداد ۹۷، همین جهانگیری گفت که «در شرایط تحریم، می‌توانیم از ظرفیت‌ها و فرصت‌های گسترده موجود در کشور نظیر توانمندی‌های وزارت دفاع برای پیشبرد اهداف و رونق تولید کشور استفاده و تحریم‌ها را به فرصت برای توسعه کشور تبدیل کنیم.» او داشت در مورد چگونگی برخورد با تحریم‌هایی حرف می‌زد که معتقد بود از آن‌ها عبور کرده‌ایم! او داشت از نحوه برخوردی می‌گفت که یک سال قبل، رقبای انتخاباتی را به دلیل همین نحوه برخورد تخطئه کرده بود!

حال سخنانی از رئیس جمهور حسن روحانی را مرور کنیم. او در فروردین ۹۶ گفت که «چرا دروغ می‌گوییم؟! یک عده می‌گفتند ما دور می‌زنیم، تحریم که مهم نیست! از جیب چه کسی مهم نیست؟ از جیب خودتان هر چه می‌خواهید بروید دنبال تحریم، نه از جیب مردم. از جیب مردم مهم نیست؟ خب از مردم بپرسید. برخی می‌پرسند برجام چه کار کرده است. خب من به شما می‌گویم؛ برجام ما را آزاد کرد تا از هر کس می‌خواهیم بخریم.»

روشن است که حسن روحانی هم تبدیل تحریم‌ها به فرصت را قبول نداشت و آن را ایستادگی از جیب مردم می‌دانست؛ گویی جیب مسئول و ملت جداست! حالا، اما مدت‌هاست که در تناقض با مواضع پیشین خود، از تبدیل شدن تحریم‌ها به فرصت می‌گویند و آن را به عنوان افتخار برای خود بیان می‌کنند، همان‌طور که رد شدن از تحریم‌ها را مفتخرانه بیان کردند و معلوم نشد اگر از تحریم‌ها رد شده‌ایم، چرا باید آن‌ها را تبدیل به فرصت کنیم! و اگر تبدیل تحریم‌ها به فرصت، همین قدر افتخار دارد، چطور آن را ایستادگی از جیب مردم می‌دانستند و تخطئه می‌کردند!
انتخابات ۹۶ صحنه خلاف واقع گویی‌های بسیاری شد و بیراه نیست که بگوییم همان رقابت‌های بی اخلاق و دروغ بستن به حریف و وعده دادن‌های بی پشتوانه، اوضاع کشور را به وضعیت امروز رسانده است. با دروغ نمی‌شود راه راست رفت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
0
1
وقت دادگاهی شدن این دو نفر بخصوص کی میباشد؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
دادگاه که چه عرض کنم ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
مسلما" وقت گل نی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار