کد خبر: 979600
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: ۳۴۷ دانش‌آموز در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا کردستان مشغول تحصیل هستند.
حجت‌الاسلام علی رستمی در گفتگو با خبرنگار جوان در سنندج با بیان این خبر اظهار کرد: در حال حاضر چهار مدرسه صدرا در استان کردستان در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه دو مدرسه دخترانه و پسرانه علوم و معارفه اسلامی در شهرستان بیجار فعال است، افزود: مدرسه دخترانه بیجار با ۹۰ دانش‌آموز دختر و ۵۷ دانش‌آموز پسر دایر است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دو مدرسه صدرا در شهرستان قروه دایر است که در این مدارس نیز ۹۳ دانش‌آموز دختر و ۱۰۷ دانش‌آموز پسر مشغول تحصیل هستند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: مدارس صدرا در استان کردستان از سال ۸۹ کلید خورد و با ثبت نام دانش‌آموزان ممتاز در شهرستان بیجار و قروه فعالیت خود را آغاز کرد.

رستمی با بیان اینکه این مدارس براساس شرط معدل از دانش‌آموزان ممتاز استان ثبت نام می‌کند، عنوان کرد: از میان فارغ‌التحصیلان این مدارس تعدادی از دانش‌آموزان در دانشگاه‌های دولتی و تعدادی نیز در حوزه‌های علمیه مشغول ادامه تحصیل شده‌اند.

وی استقبال از مدارس صدرا در استان کردستان را چشمگیر دانست و گفت: با راه‌اندازی این مدارس در قروه و بیجار شاهد استقبال دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس صدرا بودیم.

وی در خصوص کادر آموزشی این مدارس نیز اعلام کرد: تعیین کادر آموزشی این مدارس برعهده آموزش و پرورش است و سازمان نیز علاوه بر کار‌های عمرانی مدارس در حوزه‌های فرهنگی نیز از این مدارس حمایت می‌کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان ثبت نام در مدارس صدرا را رایگان خواند و افزود: دانش‌آموزان علاقمند می‌توانند درصورت داشتن شرایط لازم و معدل بالا در این مدارس تحصیل کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر