کد خبر: 977555
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
احساس مردم باید این باشد که عدالت اجرا شده است. در این میان اگر برخی از خواص خوشحال نباشند مهم نیست، بلکه مهم آن است که عموم مردم در پرتو رضایت الهی خوشحال باشند و احساس کنند عدالت و مبارزه با فساد اجرا می‌شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در همایش «فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح»، به مقوله تحول اشاره کرد و گفت: تحول از نگاه مقام معظم رهبری به معنای شناخت وضع موجود و تلاش برای رفع مشکلات و کاستی‌ها با یک نگاه انقلابی، جهادی و مردم‌دار است.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت احترام به حقوق عامه، ادامه داد: باید دید چه کنیم که در عین حفظ اقتدار، عظمت، عزت، بازدارندگی و جایگاه رفیع نیرو‌های مسلح، حقوق مردم و حق‌الناس حفظ شود.

رئیسی افزود: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در عین صیانت از نیرو‌های مسلح و اسرار، اقتدار، عظمت و کارآمدی این نیروها، به این توجه دارد که حق مردم حفظ، پاسداری و صیانت شود.

رئیس قوه قضائیه، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را یک نهاد برخاسته از انقلاب و مولود انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: نگاه‌ها در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح باید انقلابی و متناسب با حرکت نهادی در این سازمان باشد. توجه به نظم، ترتیب و مردم‌داری از ویژگی‌های این سازمان است و فرصت‌های تحول در سازمان قضایی باید با تحول در نیرو‌های مسلح و تحول در قوه قضائیه همراه باشد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ما، هم در نقش مستشاری و هم در نقش عملیاتی خود بسیار خوش درخشیدند، از اقدامات بسیج و نیرو‌های مسلح در عرصه سازندگی و آبادانی کشور قدردانی کرد و گفت: همین نیرو‌ها در عرصه سازندگی و گره‌گشایی از مسائل اقتصادی کشور نیز حضور بسیار خوبی دارند، اما طبیعتاً این حضور اقتضا می‌کند با انضباط مالی و اقتصادی و با روحیه انقلابی و کارآمد همراه باشد.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم مساعدت و همکاری سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این زمینه، اظهار کرد: این اقدامات بزرگ با کمترین آسیب و یا در نهایت با نبود آسیب انجام شود که این حرکت بزرگی است.

رئیسی افزود: نگاه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به این مجموعه باید به گونه‌ای باشد که کشور را از آسیب‌های نظامی، توطئه‌ها و نفوذ حفظ کند. این مجموعه باید همچنان کارآمد بماند و برکارآمدی آن افزوده شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این مجموعه باید منضبط، انقلابی و اثرگذار باشد و لازمه این تحول آن است که از هر گونه آسیب مصون باشد، درباره اهمیت بررسی پرونده‌های مهم تصریح کرد: باید این نکته مورد توجه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح باشد که رسیدگی به پرونده‌های حائز اهمیت باید دقیق باشد به گونه‌ای که نه سرعت فدای دقت و نه دقت فدای سرعت شود. زمانبر شدن بعضی از پرونده‌ها ممکن است از اثرگذاری آن بکاهد؛ بنابراین باید ضمن آنکه دقت لازم در ارتباط با زوایای مهم پرونده‌ها صورت می‌گیرد، توجه شود که رسیدگی از سرعت کافی نیز برخوردار باشد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه به نظر می‌رسد پرونده مسن برای این سازمان معنا ندارد، بر ضرورت اجرای عدالت تأکید کرد و افزود: احساس مردم باید این باشد که عدالت اجرا شده است. در این میان اگر برخی از خواص خوشحال نباشند مهم نیست، بلکه مهم آن است که عموم مردم در پرتو رضایت الهی خوشحال باشند و احساس کنند عدالت و مبارزه با فساد اجرا می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مطلقاً نباید اجازه داد فساد در جایی لانه کند، ادامه داد: این نگاه و باور برای مردم مهم است. البته ممکن است اشخاصی از این روند ناراضی باشند که این موضوع، مهم نیست. تمام تلاش ما آن است که کار دقیق و عادلانه برای مردم و جامعه تبیین شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار