کد خبر: 976507
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵
پسر جوانی که در جریان مرگ دختر مورد علاقه‌اش بازداشت شده‌بود، از اتهام قتل عمد تبرئه شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، تابستان سال ۹۵ مأموران پلیس پایتخت از سقوط دختر ۳۲ ساله به نام پروین از بالکن خانه‌ای در غرب تهران باخبر و راهی محل شدند. بعد از حضور مأموران در محل، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. در ادامه مأموران در تحقیقات میدانی از محل حادثه دریافتند پروین چند سال قبل با پسر جوانی به نام امیر رابطه داشته و روز حادثه خودش را از بالکن خانه او به پایین پرتاب کرده‌است.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه کارشناسان پزشکی قانونی علت فوت را خودکشی اعلام کردند. با اعلام این گزارش، پدر پروین به اداره پلیس رفت و با اعتراض به نظر پزشکی قانونی از امیر به اتهام قتل عمد شکایت کرد و در توضیح گفت: «امیر ۱۰ سال قبل با دخترم رابطه داشت و قول ازدواج داده‌بود، اما بعد از مدتی از تصمیمش منصرف شد و همین باعث درگیری بین آن‌ها شد. امیر در جریان درگیری‌ها دخترم را کتک زده‌بود، این شد که پروین تصمیم به قطع رابطه گرفت، اما او اصرار به رابطه داشت.» مرد میانسال ادامه داد: «یک ماه قبل از حادثه، آن‌ها بار دیگر به شدت با هم درگیر شدند به همین دلیل او در مرگ دخترم مقصر است.»

با اعلام این شکایت، امیر بازداشت شد. او در بازجویی‌ها با انکار جرمش گفت: «به پروین علاقه‌مند بودم، اما شرایط مالی و خانوادگی‌ام اجازه نمی‌داد با او ازدواج کنم. در این سال‌ها رابطه خوبی داشتیم و هرگز او را کتک نزده‌بودم.» او در ادامه گفت: «پروین هرازگاهی در نبود من به خانه‌ام می‌آمد و منتظر می‌ماند تا از سر کار برگردم. روز حادثه نیز در محل کار بودم که دوستانم تماس گرفتند و گفتند پروین خودکشی کرده‌است. باور کنید آن زمان در خانه نبودم و نقشی در مرگ او نداشتم.»

با ثبت این اظهارات و تحقیقات از محل کار و زندگی، پسر جوان بعد از اثبات ادعاهایش تبرئه شد و از آنجایی‌که مدرکی علیه وی به دست نیامد، برایش قرار منع تعقیب صادر شد، اما پرونده با اصرار پدر دختر جوان برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه رسیدگی به پرونده پدر پروین در جایگاه ایستاد و با طرح شکایتش گفت: «امیر با صحنه‌سازی قصد فریب دارد. او عامل سقوط دخترم است به همین دلیل برایش درخواست اشد مجازات را دارم.»

در ادامه پسر جوان نیز در دفاع از خود گفت: «باور کنید من عاشق پروین بودم. پدرش مدعی است من بار‌ها او را کتک زده‌ام، اما هرگز دستم را روی او بلند نکرده‌بودم. پروین افسردگی داشت و بار‌ها به دکتر رفته بود. او تحت درمان بود و گاهی آنقدر حالش بد می‌شد که نیاز به مراقبت زیادی داشت و نباید تنها می‌بود. باور کنید مرگ او خودکشی بود و من بی‌تقصیرم.» در پایان هیئت قضایی بار دیگر امیر را از اتهام وارده تبرئه و حکم آزادی وی را صادر کرد. این رأی به دیوان عالی کشور فرستاده شد و بنا به شواهد و قرائن موجود این حکم مورد تأیید یکی از شعبات آن قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار