کد خبر: 974639
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
قبرستان سید مظفر هم یکی دیگر از گورستان های معروف قشم است که در ابتدا وسعتی چشمگیر داشته ولی بعدها قسمتی از آن جزء خیابان و قسمت دیگری هم جزء مدرسه قرار گرفت.

جزیره قشم به جاذبه های توریستی عجیب معروف است. این جزیره دوست داشتنی که در تنگه هرمز واقع شده، مکان های فراوانی برای جذب گردشگر دارد و به همین دلیل سالانه بسیاری از توریست های داخلی و خارجی برای بازدید از این مکان ها راهی این منطقه می شوند.

گورستان تاریخی قشم

همان طور که می دانید قدمت این جزیره به پیش از میلاد مسیح بازمی گردد و از همین رو منطقه ای تاریخی و مهم به شمار می آید که سال های زیادی مسکونی بوده است. تعدادی گورستان های تاریخی در قشم وجود دارد که اهمیت زیادی دارند، برخی از آن ها در داخل شهر و مابقی در اطراف قرار دارند که گردشگران تور قشم با کمی پرس و جو می توانند آن ها را پیدا کنند. در این گورستان ها سنگ قبر و نوشته های گوناگونی دیده می شوند که هر یک به دوره ای خاص تعلق دارند.

گورستان تاریخی قشم

قبرستان محله مسنی از مهم ترین گورستان های تاریخی قشم می باشد که بین 400 الی 500 سال قدمت دارد. مقبره افراد مهمی همچون شیخ حاج رمضان و شیخ قاسم اسنوی در این مکان قرار دارد و افراد محلی هر هفته برای خواندن فاتحه راهی این قبرستان می شوند. برخی از مردم در این قبرستان نذر می کنند و بر روی قبرها نقل و بادام می ریزند.

گورستان تاریخی قشم

قبرستان سید مظفر هم یکی دیگر از گورستان های معروف قشم است که در ابتدا وسعتی چشمگیر داشته ولی بعدها قسمتی از آن جزء خیابان و قسمت دیگری هم جزء مدرسه قرار گرفت؛ هم اکنون زیارتگاهی در آن قرار دارد که شیعیان آن را ساخته اند.

گورستان تاریخی قشم

خوب است بدانید که در جزیره کیش هم قبرستان های قدیمی وجود دارد ولی قدمت آن ها به اندازه این گورستان ها نمی باشد. کردشگران تور کیش امکان بازدید از این مکان ها را دارند.

شهر مشهد نیز دارای تعدادی قبرستان تاریخی می باشد که گردشگران تور مشهد می توانند از آن ها بازدید کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار