کد خبر: 974602
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
ترامپ از هیچ فرصتی برای یادآوری این مطلب به سعودی‌ها دریغ نمی‌کند که عربستان سعودی بدون حمایت واشنگتن در معرض آشوب‌های دردسرسازی در جبهه داخلی و محیط پیرامونش قرار خوهد گرفت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: عربستان هزینه حمایت آمریکا از خود را پرداخت می‌کند و پیش‌تر این بی‌سابقه بود. آن‌ها (سعودی‌ها) به‌جز پول، چیز دیگری ندارند، فقط پول نقد.

این اولین بار نیست که ترامپ موضوع حمایت آمریکا از عربستان را مطرح می‌کند.

پیش از این نیز رئیس‌جمهور آمریکا به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی هشدار داد که «بدون حمایت نظامی ایالات متحده نمی‌تواند بیش از دو هفته بر سر قدرت بماند».

وی گفت: «ملک سلمان را دوست دارم، اما به او گفتم که ببین، ما از تو دفاع می‌کنیم. تو بدون ما شاید دو هفته هم آنجا نباشی؛ بنابراین مجبور به پرداخت هزینه ارتش خود هستی».

ترامپ از هیچ فرصتی برای یادآوری این مطلب به سعودی‌ها دریغ نمی‌کند که عربستان سعودی بدون حمایت واشنگتن در معرض آشوب‌های دردسرسازی در جبهه داخلی و محیط پیرامونش قرار خوهد گرفت.

مستاجر کاخ‌سفید می‌خواهد با این روش سعودی‌ها را وادار کند تا همیشه در مسیر راضی کردن آمریکا و اجرای خواسته‌های او قدم بردارند.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از مصاحبه خود به ایران پرداخت. وی گفت: من واقعاً برای (حمله به ایران) تحریک شده بودم. اما با حمله‌نکردن، سرمایه (سیاسی و حسن نیت) خود را افزایش دادم.

این در حالی است که پیش از این منابع دیپلماتیک فاش کردند پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران، ارسال پیام‌هایی از سوی عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی ترامپ را در لحظه آخر از حمله به ۳ نقطه در ایران منصرف کرد.

این منابع خاطرنشان کردند مقام‌های ارشد اطلاعاتی برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس (امارات و عربستان) شتابان از واشنگتن خواستند تا از اقدام نظامی علیه ایران منصرف شود.

بر اساس ارزیابی‌ها، این کشور‌ها نگران بودند که پاسخ قدرتمند ایران به حمله آمریکا آن‌ها را نیز شامل شود، بنابراین سعی کردند واشنگتن را منصرف کنند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد پنج‌شنبه ۳۰ خرداد امسال با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد «یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد».

واکنش قاطع ایران در دفاع از حریم سرزمینی خود و سرنگونی این پهپاد غول‌پیکر و گران‌قیمت آمریکا با سامانه‌های پدافندی بومی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. (اینجا).

اما خود دونالد ترامپ در توجیه ناتوانی آمریکا در اقدام نظامی علیه ایران مدعی شد «دلایل انسان‌دوستانه و پرهیز از کشتن ۱۵۰ نفر ایرانی» او را وادار به لغو دستور حمله نظامی به ایران کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار