کد خبر: 974542
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
مرد فریبکار که متهم است با وعده خرید دلار گران‌تر از قیمت بازار فروشندگان را فریب داده و به جای پول نقد کاغذ باطله به آن‌ها قالب کرده بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۲۸‌شهریور‌ماه امسال مردی وارد شعبه‌۱۱ دادسرای ناحیه‌۵ تهران شد و علیه مردی فریبکار و همدستانش اعلام شکایت کرد. او گفت مردی که خودش را تبعه عراق معرفی کرده‌بود با وعده خرید دلارهایش او را فریب داده و ۱۵‌میلیارد تومان از او کلاهبرداری کرده‌است. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل پلیس‌آگاهی قرار گرفت. شاکی در شرح شکایت خود گفت: من تاجر هستم و وضع مالی خوبی دارم. صاحب یک فروشگاه لباس در جریره کیش هستم و درآمدم خوب است. چند روز قبل مرد و زنی وارد فروشگاهم شدند و خودشان را تبعه کشور عراق معرفی کردند. آن مرد که شلوار کردی هم به تن داشت گفت که در کار خرید و فروش دلار فعالیت می‌کند. او از من خواست اگر دلار دارم حاضر است آن را به قیمت بالاتر از نرخ بازار بخرد و در قبال آن پول رایج کشور تحویل دهد. من در این باره فکر کردم و بعد از توافق بر سر قیمت پیشنهادش را قبول کردم و به آن مرد گفتم که ساکن تهران هستم و دلار‌ها را آنجا تحویلش می‌دهم و پول را می‌گیرم که پذیرفت.

شاکی ادامه داد: من امروز با آن مرد در بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار ملاقات گذاشتم. ۷ هزار دلاری را که داشتم، برداشتم و راهی محل قرار شدم. وقتی سر قرار حاضر شدم آن مرد همراه سه‌مرد دیگر به آنجا آمد. او دو چمدان یکی شیشه‌ای و دیگر از جنس چوب به دست داشت و گفت که پول‌ها را داخل چمدان‌ها گذاشته است. من دلار‌ها را تحویل آن مرد دادم و او هم در چمدان‌ها را باز کرد و پول‌ها را که اسکناس‌های ۵۰‌هزار تومانی بود را به من نشان داد و دوباره در چمدان‌ها را بست و آن‌ها را به دست من داد که از هم جدا شدیم.

شاکی ادامه داد: لحظاتی از رفتن آن‌ها نگذشته بود که در چمدان‌ها را باز کردم تا پول‌ها را بررسی کنم. بسته‌ای از اسکناس‌ها را برداشتم و ورق زدم. دیدم که فقط اسکناس‌های اول و آخر آن پول حقیقی است و بقیه آن‌کاغذ باطله است. سپس به سراغ بسته‌های بعدی رفتم که همه آن همین وضعیت را داشت. فهمیدم که فریب آن مرد را خورده‌ام و سرمایه‌ام را از دست داده‌ام.

با اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان دست به تحقیق زدند و پس از بررسی تماس‌های مرد فریبکار، او و همسرش را که ساکن شهرستان ارومیه بودند، شناسایی کردند.

در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد که چند شکایت مشابه در تهران و چند شهر دیگر علیه زن و مرد فریبکار مطرح شده‌است. بعد از به دست آمدن این اطلاعات تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی با گرفتن نیابت قضایی راهی شهرستان ارومیه شدند، متهم اصلی پرونده را بازداشت کردند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم در پرونده اصلی یک و نیم میلیارد تومان از شاکی کلاهبرداری کرده است و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر او و بازداشت همدستانش در پلیس‌آگاهی تهران جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار