کد خبر: 974530
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
در گفت‌وگوی «جوان» با عبدالرضا اکبری مطرح شد
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با نقد تکراری بودن حال و هوای سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی گفت: بیشتر قصه‌ها تکراری شده و نوآوری و تلاش برای ورود به حیطه‌های تجربه‌نشده اندک است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: تکراری بودن مضمون چه در سینما و چه در تلویزیون به یکی از اصلی‌ترین دلایل مخاطب‌گریزی برخی محصولات بدل شده است. چه در آثار کمدی و چه در ملودرام‌ها با تب تکراری بودن فضاسازی و مضمونی که ناشی از کپی‌برداری از الگو‌های قدیم است، مواجهیم. عبدالرضا اکبری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان این مطلب عنوان کرد: درست است که برخی سوژه‌های اخلاقی و عاشقانه می‌توانند بار‌ها و بار‌ها زمینه خلق اثر قرار گیرند ولی باز باید نوآوری در داستان‌پردازی و استفاده از ساختار‌های بصری تازه‌تر را در دستور کار قرار داد تا مخاطب حس نکند در حال تماشای محصولی قدیمی است.

بازیگر فیلم‌هایی ماندگار نظیر «کانی مانگا» و «روز شیطان» تأکید کرد: گاهی شباهت‌های داستان‌پردازی آن قدر زیاد است که فکر می‌کنید نکند از روی دست فلان فیلم و سریال موفق کپی کرده‌اند در صورتی که آن قدر سوژه و داستان جذاب و سطح بالا داریم که اصلاً نیازی به این همه تکرار نیست.

این بازیگر ۶۶ساله خاطرنشان کرد: نباید این طور باشد که تا فلان شوخی می‌گیرد همه از روی دستش کپی کنند یا تا پایان باز در یک فیلم، گل می‌کند، همگان بخواهند پایان آثار خود را کاملاً باز بگذارند. گرته‌برداری از الگو‌های موفق خیلی هم خوب است ولی کپی‌برداری در هیچ فرهنگی، پسندیده نیست.

بازیگر سریال‌های «مزد ترس» و «باغ گیلاس» با اشاره به بالا رفتن سطح توقع مخاطبان امروزی گفت: نباید تماشاگران را گول بزنیم، چون تماشاگر این روزگار به این سادگی‌ها، گول نمی‌خورد و دلش می‌خواهد به او احترام گذاشته شود. اینکه کسی پیدا شود و فکر کند، چون فلان فیلم لاتین را کسی ندیده پس می‌توان آن را کپی کرد و به خورد مخاطب داد صددرصد عبث است. باور کنید در خلق محصول هنری لذتی هست که در هیچ تکراری نیست پس به‌جای تکرار به سمت نوآوری و خلق محصول نو برویم تا مخاطب هم مدام از عقب‌ماندگی سینما و تلویزیون ما گلایه نکند.

این بازیگر افزود: روند حرفه‌ای تولید فیلم و سریال جای سعی و خطا نیست و باید با حداقل اشتباه حرکت کنیم از همین رو است که باید از داستان‌پردازی تا انتخاب ساختار روایت به‌گونه‌ای هوشمندانه و نوآورانه حرکت کنیم تا مخاطب از محصول حظ بصری لازم را ببرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار