کد خبر: 974467
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
چه کسی گفته است سازمان سینمایی می‌خواهد لباس یک دست تن بازیگران زن و مرد سینمای ایران کند که عده‌ای از مدیران خانه سینما و مدیران عزل شده از سازمان سینمایی به خروش بر آمدند؟
ايزد مهرآفرين
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: ظاهرا همچنان جنجال‌ها و حاشیه‌های مربوط به بحث پوشش بازیگران و موضوع تدوین شیوه نامه رفتاری و پوششی هنرمندان که سازمان سینمایی آن را تدوین یک شیوه نامه توسط شورای هنرمندان می‌خواند، پابرجاست.

اما سوال اینجاست که چرا با وجود اینکه سازمان سینمایی رسما اعلام کرده که قرار نیست هیچ هنرمندی را مجبور به پوشیدن لباس خاصی بکند و فقط قرار است در این خصوص شیوه نامه‌ای توسط شورای هنری هنرمندان تهیه شود و از این پس هنرمندان طبق آن رفتار کنند، چه کسی و یا بهتر است بگوییم چه کسانی به دنبال مطرح کردن دوباره و گرم نگه داشتن این موضوع هستند.

واقعا چه کسانی دنبال این موضوع افتاده اند که بحث شیوه نامه رفتاری را در حد لباس متحد الشکل کردن تن بازیگران تنزل دهند و این موضوع را به مردم و جامعه هنری القاء کنند که وزارت ارشاد و سازمان سینمایی می‌خواهد هنرمندان را وادار به پوشیدن لباس‌های یکدست و مشخص کند.

چه کسی گفته است سازمان سینمایی می‌خواهد لباس یک دست تن بازیگران زن و مرد سینمای ایران کند که عده‌ای از مدیران خانه سینما و مدیران عزل شده از سازمان سینمایی به خروش بر آمدند؟

ظاهرا مدیران در سایه که سال‌های سال شبیه یک پدرخوانده و دسته مافیایی بر سینمای ایران حکمفرمایی می‌کردند و حالا بواسطه شفاف سازی سازمان سینمایی دستشان از شورا‌ها و سیاستگذاری‌ها و اعمال نفوذها کوتاه شده، در پشت پرده حمله به سازمان سینمایی و مطرح کردن موضوعاتی اند که از اساس و بیخ و بن اشتباه است؛
 
و یک پیشنهاد به سازمان سینمایی

با تدوین یک شیوه نامه قانونی که خود هنرمندان سینما در تدوین آن سهیم باشند برای نوع پوشش و رفتار هنرمندان ضوابط تعیین شود تا کسانی که با تخریب زد و بند هایشان لخت شده اند دست شان کوتاه بماند. بدیهی است هنرمندان ایران به استثنا عده‌ای قلبل و خام بلدند در شان و شعور جامعه لباس بپوشند؛
 
و یک سوال پیشنهاد به مدیران در سایه

این مدیران پرده نشین چرا در مقابل فجایع مالی جشنواره‌ها و تعامل با پول‌های نا مشخص بیانه و حکم محکومیت صادر نمی‌کند؟

دوستان خانه سینما و مدیران در سایه نشسته، باید بدانند که هر اساس نامه و توصیه‌ای که خردمندانه باشد پیشاپیش محکوم نیست. بهتر است به جای اینکه در پس پرده بنشیده اند و دستور حمله به این و آن بدهند وارد تعامل سازنده با سازمان سینمایی بشوند و راهکار‌های اساسی و بنیادینی برای معظلات و چالش‌های سینمای ایران ارائه دهند. سینمایی که اگر بخواهد در جنگ بین مدیران گذشته و حالش روزگار سپری کند بی شک به زودی از بین خواهد رفت، کما اینکه امروزه روز هم حال و روز مساعد و خوشی ندارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عمادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
0
0
سلام صدا وسیما وسینما نیاز باز نگری داره .اینقدر از هنر پیشگان پیر در نقش هنر پیشه جوان استفاده کردید حالمون بهم خورده جوانان با استعداد پشت درهای بسته سینما وصدا وسیما آماده نقش آفرینیند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار