کد خبر: 974430
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور گفته معتقد است «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی به زودی از قدرت عزل می‌شود.
سرويس بين الملل جوان آنلاين: «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در این کشور گفت معتقد است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور به زودی از قدرت عزل می‌شود.

بایدن که در منزل «ند لامونت»، فرماندار ایالت کانکتیکت برای جمع‌آوری درآمد‌های انتخاباتی حضور داشت، علی‌رغم آغاز روند استیضاح علیه ترامپ و تفرقه‌های سیاسی روزافزون در آمریکا گفت که بیش از هر زمان دیگر به آینده آمریکا خوش‌بین است.

معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا گفت که معتقد است ترامپ به زودی از قدرت عزل خواهد شد. او هشدار داد که حضور ترامپ در قدرت برای چهار سال دیگر به از بین رفتن ائتلاف ناتو منجر خواهد شد. او علاوه بر این هشدار داد که ترامپ ممکن است با اشتباهاتش آمریکا را وارد جنگ با ایران کند.

بایدن: ترامپ یا مالیات بدهد یا دهانش را ببندد!

او در بخشی از سخنانش درباره ترامپ گفت: «آنچه بیش از هر چیزی مرا درباره او نگران می‌کند این است که هر چه فشار‌های بیشتری به او وارد می‌شود رفتارهایش عجولانه‌تر می‌شود. از ریاست‌جمهوری او یک سال دیگر مانده و ممکن است به سادگی و به تصادف ما را وارد جنگ با ایران کند.»

در آمریکا جنجال‌ها بر سر گفت‌وگوی تلفنی «دونالد ترامپ» با همتای اوکراینی خود «ولودیمیر زلینسکی» که به آغاز تحقیقات استیضاح از رئیس‌جمهور آمریکا منجر شده هنوز ادامه دارد. روند رسوایی علیه ترامپ از آنجا آغاز شد که «آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا چند هفته پیش اعلام کرد که یک افشاگر مرموز از داخل دولت ترامپ، شکوائیه‌ای بسیار مهم علیه دولت تنظیم و آن را تسلیم دفتر بازرسی کل جامعه اطلاعاتی آمریکا کرده. شیف گفت که دولت در تلاش‌های کنگره برای دستیابی به این شکایت‌نامه مانع‌تراشی ایجاد می‌کند.

«مایکل آتکینسون»، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا در نامه‌ای برای شیف نوشت که به این نتیجه رسیده که شکایت مطرح‌شده نیازمند «رسیدگی فوری» است. او علاوه بر این نوشت که مسئله در زمره وظایف مهم و اصلی مدیر اطلاعات ملی آمریکا در برابر مردم این کشور است، اما دولت در روند رسیدگی به پرونده مانع‌تراشی می‌کند.

مسئله جنجالی در گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با زلیسنکی این است که رئیس‌جمهور آمریکا همتای اوکراینی خود را برای تحقیقات فساد از «جو بایدن»، یکی از نامزد‌های بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ تحت فشار قرار داده و حتی، طبق ادعا‌های مطرح‌شده در برخی گزارش‌ها، اعطای کمک نظامی به اوکراین را به آغاز این تحقیقات منوط کرده است.

این درخواست که او نه تنها آن را تکذیب نکرده، بلکه به صراحت آن را تأیید هم کرده از نظر دموکرات‌ها مصداق سوءاستفاده از قدرت، استفاده از منابع دولت برای پیشبرد منافع شخصی و گره زدن امنیت ملی آمریکا به برنامه‌ها و مطالبات فردی است و از این می‌تواند در زمره جرایم قابل اسیتضاح علیه او قرار گیرد.

مسئله استیضاح ترامپ یکی از مسائل کلیدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ است. این انتخابات قرار است روز ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (سوم آبان‌ماه ۱۳۹۹) برگزار شود.

مسئله اصلی انتخابات، در یک کلمه «دونالد ترامپ» است و اینکه آیا او به عنوان رئیس‌جمهور مستقر می‌تواند بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود یا خیر. همه نگاه‌ها به حزب دموکرات دوخته شده و نامزدی که آن‌ها سرانجام برای رقابت با ترامپ معرفی می‌کنند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار