کد خبر: 974380
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
دزد شبرو که با همدستی یکی از دوستانش به خانه‌های شمال‌شهر دستبرد و پول میلیاردی به جیب می‌زدند در کمد دیواری بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، شامگاه دوم مرداد‌ماه‌امسال بود که مردی با مرکز فوریت‌های پلیس تهران تماس گرفت و گفت که دزد به خانه‌اش دستبرد زده‌است. لحظاتی بعد از آن تیمی از مأموران کلانتری‌۱۶۳ ولنجک در خانه آن مرد که آپارتمانی در یک مجتمع مسکونی هشت واحدی در خیابان زعفرانیه بود، حاضر شدند. شاکی در شرح ماجرا گفت: ساعت ۵‌عصر بود که همراه خانواده‌ام خانه را ترک کرده و به مرکز خرید رفتیم تا اینکه ساعت‌۲۱ یکی از همسایه‌ها با من تماس گرفت و گفت که دزد به خانه‌مان زده‌است که خیلی زود به خانه برگشتیم. وقتی وارد شدیم، دیدم که وضع خانه به هم ریخته‌است.

بعد از بررسی متوجه شدیم مقداری پول و طلا و اموال باارزش به قیمت یک‌و‌نیم میلیارد‌تومان سرقت شده‌است. بعد از طرح شکایت پرونده به دستور بازپرس ویژه سرقت در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره‌یکم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. کارآگاهان بعد از حضور در صحنه جرم متوجه شدند که سارقان با تخریب در ورودی وارد آپارتمان شده و پس از ارتکاب سرقت از محل خارج شده‌اند. آن‌ها همچنین در بررسی دوربین‌های مداربسته ساختمان‌های اطراف به یک خودروی پژو ۲۰۶ سفیدرنگ به شماره انتظامی-‌۳۸ م*ایران*۱‌– مظنون شدند. بررسی بیشتر تصاویر نشان داد که دو سرنشین این خودرو وارد ساختمان محل سرقت شده و ساعتی بعد به همراه مقداری لوازم خارج و با همان خودرو از محل دور شده‌اند.

پس از به دست آمدن این سرنخ مأموران پلیس شماره پلاک خودرو را بررسی کردند و مالک آن را که زنی به نام فرزانه بود، شناسایی و ۲۳ مهرماه در میدان صادقیه بازداشت کردند. مأموران پلیس در بازرسی از خودرو چند قطعه از لوازم سرقتی را کشف کردند. فرزانه گفت که از سرقتی بودن آن لوازم خبر نداشته و آن‌ها را از مردی‌۳۰‌ساله به نام رامین هدیه گرفته‌است.

فرزانه گفت: گاهی وقت‌ها رامین ماشین من را امانت می‌گرفت و بعد به من برمی‌گرداند و در قبال آن‌هم هدایایی به من می‌داد که از سرقتی بودن آن خبر نداشتم. با اطلاعاتی که فرزانه در اختیار پلیس گذاشت مأموران مخفیگاه رامین را در خیابان ولیعصر شناسایی کردند و او را در حالی که داخل کمد دیواری پنهان شده‌بود، بازداشت کردند. رامین در بازجویی‌ها به ارتکاب سرقت از خانه شاکی و خانه‌های بسیاری در شمال‌شهر با همدستی دوستش خسرو اعتراف کرد. او سپس مخفیگاه دوست ۲۸‌ساله‌اش را در خیابان سعادت‌آباد به پلیس نشان داد که مأموران خسرو را هم بازداشت کردند.

دو متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از خانه‌های شمال تهران اعتراف کردند و گفتند که اموال سرقتی را به افراد ناشناس می‌فروختند و پول آنرا هم صرف خرید مواد یا تفریح می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه‌یکم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر دو متهم در اداره یکم پلیس آگاهی تهران در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار