کد خبر: 974104
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
«کریستینا کوخ» و «جسیکا میر» نخستین پیاده روی فضایی زنانه دنیا را انجام دادند. آن‌ها طی ماموریتی که بیش از ۷ ساعت طول کشید بخشی از باتری‌های ایستگاه فضایی بین المللی را تعمیر کردند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل دیلی میل، کریستینا کوخ و جسیکا میر، دوفضانورد ناسا نخستین پیاده روی فضایی تمام زنانه دنیا را انجام دادند.

هدف از این پیاده روی فضایی انجام یک ماموریت تعمیراتی در ایستگاه فضایی بین المللی بود. آن‌ها طی پیاده روی فضایی که بیش از ۷ ساعت طول کشید، یک دستگاه کنترل نیرو مربوط به شبکه پنل‌های خورشیدی را تعمیر کردند.
 
نخستین پیاده روی فضایی زنانه
واحد‌های باتری BCDU ایستگاه فضایی بین المللی نتوانستند برق بیشتری تامین کنند و به همین دلیل کوخ و میر طی عملیاتی آن‌ها را جایگزین کردند. البته مشکل این باتری‌ها روی فعالیت‌های خدمه ایستگاه فضایی بین المللی تاثیری منفی نگذاشته بود، اما به هرحال آن‌ها باید تعویض می‌شدند. واحد‌های BCDU شارژ باتری‌ها را تنظیم می‌کنند.

کوخ پیش از این ۴ راهپیمایی فضایی دیگر نیز انجام داده و چهاردهمین زنی است که در فضا پیاده کرده است. اما این نخستین پیاده روی فضایی میر به حساب می‌آید.
 
پیاده روی فضایی زنانه
نخستین پیاده روی زنانه فضانوردان ناسا قرار بود در ماه مارس انجام شود، اما به دلیل نبود لباس فضانوردی در سایز مناسب به تعویق افتاد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار