کد خبر: 973930
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت از مخالفت شورای نگهبان با مصوبه مجلس درخصوص مستثنا‌کردن قهوه‌خانه‌ها و اتاقک‌های کوچک استعمال سیگار از فهرست اماکن عمومی خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بهزاد ولی‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، در‌خصوص آخرین وضعیت مصوبه مجلس برای مستثنا کردن ممنوعیت عرضه دخانیات در قهوه خانه‌ها به «فارس» گفت: شورای نگهبان پس از بررسی مصوبه مجلس در خصوص مستثنا کردن قهوه خانه‌ها و اتاقک‌های کوچک استعمال سیگار از فهرست اماکن عمومی مندرج در قانون کنترل دخانیات، ایراد‌هایی به این مصوبه گرفت و این مصوبه برای بررسی مجدد به مجلس برگشت.

وی گفت: مستثنا‌کردن هر یک از اماکن از فهرست اماکن عمومی که در بند ۸ ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ذکر شده است، می‌تواند باعث شود تا بعداً درخواست دیگری برای مستثنا کردن سایر اماکن از قانون ارائه شود؛ بنابراین ضمن اینکه تفسیر مجلس از تبصره یک ماده ۱۳ با تفسیر شورای نگهبان مغایرت داشت مسائل اینچنینی هم نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد کرده است. ولی‌زاده تصریح کرد: بخش سلامت نسبت به این موضوع نگران است و اینکه بخواهیم اماکنی را مستثنا کنیم که عرضه سیگار و قلیان در آن‌ها قانونی باشد، این یعنی اینکه آن‌ها را به لحاظ قانونی به رسمیت شناختیم؛ در صورتی که ما اماکنی را به رسمیت می‌شناسیم که جان مردم را هدف قرار می‌دهند؛ یعنی ما با توجه به اینکه می‌دانیم مواد دخانی برای سلامت مردم ضرر دارد برای این مراکز مجوز‌های قانونی صادر خواهیم کرد. ولی‌زاده گفت: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی سلامت که ابلاغ کردند، فرمودند: باید در تمام سیاستگذاری و قوانین سلامت در اولویت قرار بگیرد، و سلامت باید در صدر سیاستگذاری‌ها قرار بگیرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
2
بر خلاف نظر و هدف رهبر انقلاب در مورد سلامتی مردم! بعضی از کارگزاران دولتی با چند برابر کردن اماکن دخانی عامدا سلامت مردم را نشانه رفته اند و بخوبی میدانند که از اکثریت مردم بیمار است که می توانند آرای اکثریتی دلخواه خود را بدست آورند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار