کد خبر: 973900
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
نمایش محیطی «قصه ظهر عاشورا» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی رضا بهرامی از ۲۴مهر در محوطه باز مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «جوان» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش که از ۱۲تابلو تشکیل شده و تابلو‌ها هر کدام روایتگر روز‌های محرم و صحرای کربلاست، همراه با نور و موسیقی و در تاریکی شب روبه‌روی در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شود. در خلاصه این نمایش آمده است: کودکانی که برای روز‌های محرم خود را آماده عزاداری می‌کنند و در این عزاداری یادآور اتفاق‌ها و وقایع دشت کربلا می‌شوند...

به گفته بهرامی کارگردان این اثر، وقتی کودک بودیم در روز‌های محرم و صفر و برای عزاداری، از مادرم چادر می‌گرفتم و با بچه‌های دیگر هیئتی کوچک درست می‌کردیم. پول برای خرید طبل و سنج نداشتیم و از ظروف خانه برای عزاداری‌ها استفاده می‌کردیم و زمانی هم که هیئت‌های عزاداری شکل می‌گرفت، به آن‌ها می‌پیوستیم. همین داستان سبب کلید خوردن نمایش «قصه ظهر عاشورا» در ذهنم شد و خواستم آن فضا را به نوعی نشان دهم. بر اساس این خبر، طراحی و ساخت ماسک نمایشِ «قصه ظهر عاشورا» را مژده ذکریاپور بر عهده دارد و اشعار تعزیه را عرفان پورمحمدی سروده است. همچنین حمیدرضا ملاحسینی مدیر اجرایی و وحید خسروی مدیر تولید این نمایش هستند.

این نمایش از ۲۴مهر تا پایان ماه صفر هر روز ساعت ۱۸ در محوطه پارک لاله تهران و جلوی در مرکز تولید تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود. تماشای نمایش «قصه ظهر عاشورا» برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار