کد خبر: 973899
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
در جریان راهپیمایی عظیم اربعین صورت گرفت
اجرای ویژه برنامه‌های موسیقایی توسط هنرمندان ایرانی با استقبال حاضران در مراسم پیاده‌روی اربعین روبه‌رو شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش مهر، مرکز موسیقی «مأوا» طی روز‌های گذشته در طول راهپیمایی زائران اربعین حسینی با اجرای دوباره سرود «خیرالاحباب» آیین تشکر و قدردانی از موکب‌داران عراقی و خادمان حرم حسینی را برگزار کرده است. سرود «خیرالاحباب» که در سال‌های اخیر توسط مرکز «مأوا» با همراهی گروه تواشیح «الغدیر» قم به سرپرستی محمدعلی دهدشتی با هدف تشکر و قدردانی از موکب‌داران مسیر پیاده روی اربعین و خدام‌الحسین (ع) تولید و مورد استقبال عراقی‌ها قرار گرفته بود در مراسم پیاده‌روی امسال به صورت زنده برای موکب‌داران در حال اجراست. این حرکت در قالب یک کاروان سرودی به صورت میدانی برای موکب‌داران عراقی از ۲۰مهرماه از شهر نجف کار خود را آغاز کرده و تا ۲۶مهرماه ادامه خواهد داشت.

کاروان سرودی «خیرالاحباب» به صورت کاملاً غیرمنتظره در مسیر پیاده‌روی از موکب‌دارانی که مشغول خدمت به زائران حسینی هستند، تشکر و قدردانی خواهد کرد. همزمان با این پروژه مجتبی رضوانی مستندساز فعال آثار آیینی- انقلابی نیز فیلم مستند کوتاهی با عنوان «پیشکش ایرانی» با موضوع اجرای قطعه موسیقایی «خیرالاحباب» در موکب‌های عراقی راهپیمایی اربعین تهیه کرده که طی روز‌های اخیر از شبکه‌های مختلف تلویزیونی در حال پخش است.

این مجموعه در آستانه اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) با اجرای پروژه نمایشی- موسیقایی «حسین یجمعنا» نیز در محل عمود ۹۷۵ میزبان زائران مسیر بزرگ‌ترین اجتماع شیعیان جهان است. این پروژه نمایشی- موسیقایی با توجه به گسترده شدن رخداد اربعین در همه ابعاد و تمرکز بر تنوع حضور مخاطبان مختلف با زبان‌های مختلف در این مسیر اجرا می‌شود. این نوع اجرا ترکیبی از اجرای سرود‌های متصل به هم به همراه هنر‌های نمایشی و جذابیت‌های بصری است که به مدت ۳۰دقیقه روی صحنه می‌رود.

پروژه موسیقایی- نمایشی «حسین یجمعنا» عنوان یکی از فعالیت‌هایی است که در طول مسیر راهپیمایی زائران اربعین از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ شب در فواصل زمانی معین اجرا می‌شود. این پروژه در قالب چند سرود- نمایش که هر کدام برای خود سناریویی ویژه دارند به زبان‌های فارسی، عربی و ترکی خوانده می‌شود تا مخاطبان مختلف بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. محور محتوایی اشعار و سرود‌های این پروژه درونمایه‌ای از همدلی و وحدت حول محور عزاداری حضرت امام حسین (ع) و همدلی و وحدت شیعیان در دفاع از مرز‌های اعتقادی و میهنی، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و همچنین اهمیت جهانی شدن و شناساندن امام حسین (ع) است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
0
0
مگر موسیقی در اسلام حرام نیست؟ آنهم در مسیر راهبیمایی اربعین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار