کد خبر: 973261
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
رییس اداره توسعه فرهنگ شهروند شهرداری اصفهان:
رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزاری جشنواره شعر و داستان "شهر من" را فرصتی برای غنی‌سازی متون ادبی مرتبط با فرهنگ شهروندی در حوزه کودک و نوجوان دانست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،احمد رضایی درباره برگزاری جشنواره "شهر من" توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی  ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی با عنوان "شهر من" با هدف بالا بردن سطح ادبی متون کودک و نوجوان در حوزه فرهنگ شهروندی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در کشور با کمبود شعر و داستان کودک در حوزه شهروندی روبه‌رو هستیم، افزود: اگر بخواهیم مفاهیم شهروندی را به خوبی به مخاطبان خود منتقل کنیم، بهتر است از ابزارهای هنری مانند شعر، داستان، نمایشنامه و نمایش برای تأثیر بیشتر استفاده کنیم.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان غنی‌سازی متون ادبی در حوزه شهروندی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره شهر من دانست.

رضایی درباره موضوعات و محورهای این جشنواره‌ گفت: اخلاق شهروندی، پارک و فضای سبز، حمل و نقل عمومی پاک، آتش‌نشانی، حوادث و ایمنی، پسماند و بازیافت و مصرف بهینه انرژی موضوعات جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی شهر من است.

وی با اشاره به آغاز فراخوان این جشنواره از اول تیرماه امسال ادامه داد: علاقه‌مندان تا 30 مهرماه برای ارسال آثار خود زمان دارند و اختتامیه جشنواره نیز آذرماه امسال و همزمان با گرامیداشت روز اصفهان برگزار می‌شود.

به گفته رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شرکت‌کنندگان هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی و همچنین شرکت در بخش‌ها و موضوعات مختلف جشنواره ندارند.

رضایی بیان کرد: به جز آثاری که برگزیده شده و به آنها جایزه تعلق می‌گیرد، آمادگی مذاکره با سایر نویسندگان متون خوب ارسالی را داریم تا با دریافت امتیاز این آثار بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: قصد داریم از آثار برگزیده نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی شهر من نهایت استفاده را برده و آنها را در قالب کتاب، ترانه، فایل صوتی و غیره عرضه کنیم.

رضایی درباره نحوه ارسال آثار به جشنواره "شهر من" خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان "شهر من" می‌توانند به وب‌سایت http://shahrvandi-isf.ir مراجعه کرده و یا با دبیرخانه این جشنواره از طریق شماره تلفن‌های 34467360 و 34467361 تماس حاصل کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار