کد خبر: 973238
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
غلامرضا تاجگردون، رئیس اصلاح طلب کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اصلاح‌طلبان به دلیل در نظر گرفتن نقش نامناسب برای محمدرضا عارف انتقاد کرده است. او ابتدا شرط گذاشتن اصلاح‌طلبان برای شورای نگهبان را اشتباه توصیف می‌کند و از مذاکره با شورای نگهبان می‌گوید: «من معتقدم که اصلاح‌طلب‌ها باید در انتخابات حضور پیدا کنند. شرط گذاشتن برای شورای نگهبان موضوعیت ندارد؛ زمانی که شما ۱۰ بار به در بسته می‌خورید نباید باز هم اشتباه کنی. شورای نگهبان کار خود را انجام می‌دهد و تجربه نشان داده است که نه‌تن‌ها تحت تأثیر این اظهارات قرار نمی‌گیرد بلکه با موضع تندتری نیز برخورد می‌کند. البته می‌توان با شورای نگهبان مذاکره کرد برای نمونه چند تن از اصلاح‌طلبانی را که شورای نگهبان به عنوان افراد منصف می‌شناسد با اعضای آن مذاکراتی را انجام بدهند. ولی اینکه بخواهند حضور در انتخابات را مشروط کنند اشتباه است.»

او در ادامه از نقشی که برای عارف در ذهن دارد، پرده‌برداری می‌کند: «در دوره‌ای آقای کروبی بسیارتأثیرگذار بودند چراکه فق‌های شورای نگهبان او را قبول داشتند و مشکل بسیاری از افراد را حل و فصل می‌کرد و به اصطلاح ریش گرو می‌گذاشت. ایشان روحانی معتبری بود و همیشه تلاش می‌کرد تا با مذاکره برخی از مسائل را حل کند. اما اکنون اصلاح‌طلب‌ها چنین فردی را ندارند. به نظرم به جای افتادن به جان یکدیگر بهتر است در اندک فرصت باقی‌مانده چنین ظرفیتی را ایجاد کنیم. البته افرادی که مورد وثوق شورا نیز باشند. مثلا شخص آقای عارف بهترین گزینه است. اصلاح‌طلب‌ها متأسفانه نمی‌توانند ظرفیت‌ها را به درستی تشخیص دهند. تصور می‌کنند عارف، چون سرلیست بوده باید حتما وارد ستیز‌های سیاسی شود، در صورتی که می‌توان از او برای صلح با طرف‌هایی به مانند شورای نگهبان استفاده کرد.»

البته تاجگردون فراموش کرده حتی همان زمان کروبی هم اصلاح‌طلبان به قول خودش به در بسته می‌خوردند. چه آنکه اولاً اصلاح‌طلبان اهل تعامل با سایر نهاد‌ها نیستند، مگر آنکه آن نهاد دست خودشان باشد. ثانیاً کروبی آنقدری هم که او تصورمی‌کند، معتبر نبود. مردم شاید او را نمی‌شناختند، اما میان خواص شناخته شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار