کد خبر: 973220
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
دبیر قرارگاه فرهنگی- هنری مردمی اربعین با اعلام راه‌اندازی سینماسیار در چهار مرز ایران و عراق و نمایش فیلم برای زائران، از نمایش فیلم‌های «روز واقعه»، «گام‌های شیدایی» و «هیهات» تحت عنوان برنامه «شب‌های زائر» خبر داد.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: ناصر امین‌زاده، دبیر قرارگاه فرهنگی- هنری مردمی اربعین از آغاز فعالیت نخستین «سینماسیار» در مرز‌های چهارگانه ایران و عراق خبر داد و گفت: به همت قرارگاه فرهنگی- هنری مردمی اربعین، اولین «سینماسیار» در مرز‌های شلمچه، چذابه، مهران و خسروی کشور فعالیت خود را از روز جمعه ۱۹مهر و با نمایش سه فیلم سینمایی «روز واقعه»، «گام‌های شیدایی» و «هیهات» برای زائران امام حسین (ع) آغاز کرد.

وی افزود: سینماسیار برای دومین سال پیاپی توسط قرارگاه اربعین تحت عنوان «شب‌های زائر» خدمات‌رسانی می‌کند. لازم به ذکر است این اکران‌ها تا روز ۲۷مهر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند هر شب به تماشای این آثار سینمایی بنشینند. همچنین پخش مستند‌های کوتاه و کلیپ‌های ویژه اربعین در همین ایام آغاز خواهد شد.
امین‌زاده ادامه داد: اولین سینمای سیار در موکب عمومی سپاه قصرشیرین واقع در مرز خسروی کار خود را آغاز کرد و پذیرای عاشقان اباعبدالله (ع) است. همچنین سینمای سیار واقع در مرز چذابه نیز از شب گذشته فعالیت خود را از سر گرفت که البته باید از همکاری بسیار خوب انجمن سینمای جوان و مسئول آن آقای موسوی و مسئول اکران فیلم موکب هنر آقای سیدعلیرضا فخارزاده تشکر کنم.

این مدیر فرهنگی- هنری با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی- هنری مردمی اربعین گفت: این قرارگاه که دبیرخانه آن در فرهنگسرای سرو قرار دارد، برای دومین سال متوالی به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در چهار مرز مشترک ایران و عراق راه‌اندازی شده است. در موکب هنر این قرارگاه، فعالیت‌های فرهنگی متنوعی دنبال می‌شود که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه آثار تجسمی، نمایشگاه محصولات فرهنگی، نمایشگاه کتاب، بخش کودک و نوجوان، نقالی و پرده‌خوانی، روایتگری و شعرخوانی، دیوار عاشقی (دلنوشته‌های حسینی)، آوای سوگ، قرار شهدا (زیارت نیابتی شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس)، ایستگاه تعمیر و شارژ موبایل و... اشاره کرد. این موکب با دعوت از هنرمندان جهادی فعالیت خود را آغاز کرده و تا روز ۲۷ مهر همزمان با اربعین حسینی به هموطنان‌مان ارائه خدمات می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار