کد خبر: 972980
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: با توجه به تردد سنگین و محدودیت زمانی، ظرفیت مرز خسروی برای زائران خودش است و جوابگو جمعیت زائران مرز‌های بسته نیست.
سرويس جامعه جوان آنلاين:  افزایش جمعیت زائران در مرز‌های چذابه و شلمچه سبب شده است وسایل نقلیه برای حمل و نقل زائران به شهر‌های زیارتی با کمبود مواجه شوند، لذا از سوی طرف عراقی مرز چذابه و شلمچه ساعتی پیش موقتاً مسدود شده است.

بنا بر گفته دبیر ستاد مرکزی اربعین، در مرز‌های ایران مشکلی وجود ندارد، چذابه و شلمچه از سمت عراق بسته شده است.

محمدی‌فر، ازدحام زائران در خاک عراق در مرز‌های شلمچه، مهران و چذابه را به علت کمبود وسایل حمل و نقل به کربلا و نجف اعلام کرده است.

موج عظیمی از جمعیت زوار اربعین به سمت چهار پایانه مرزی کشور در حال حرکت هستند و این آمار تردد زائران لحظه به لحظه در حال افزایش است به طوری‌که مرز خسروی، استان کرمانشاه هم‌اکنون به ازدحام جمعیت روبه‌رو است و هر ثانیه حجم جمعیت عشاق ابا عبدالله (ع) بیشتر می‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت مرز خسروی، اظهار داشت: تردد امروز در مرز خسروی هم سنگین است.

بهرام‌نژاد با اشاره به محدودیتی زمانی اعمال شده از سوی طرف عراقی برای خروج زوار از این مرز، گفت: زائران از ساعت ۶ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر از طریق این مرز می‌توانند به عتبات عالیات اعزام شوند.

وی با بیان اینکه لحظه به لحظه به جمعیت زائرانی که مرز خسروی را برای مشرف شدن به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند بیشتر می‌شود، افزود: این مرز با توجه به تردد سنگین و محدودیت زمانی؛ جوابگو جمعیت زائران مرز‌های بسته (چذابه و شلمچه) نیست.

این مسؤول گفت: آقای ذوالفقاری طی گفت‌وگویی با شبکه خبر گفته، زائران از مرز خسروی تردد کنند، اما ظرفیت این مرز برای زائران خودش است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار